1 of the hottest agencies in town

Rotterdam lijkt zichzelf keer op keer opnieuw uit te vinden. Maar één ding blijft: de ‘niet lullen, maar poetsen’ mentaliteit. Daar zijn deze vijf hottest agencies in town het unaniem over eens. FONK maakte (beter) kennis met Redkiwi (Jasper Verbunt).

Jasper Verbunt (founder & ceo) Redkiwi, een Full Service Digital Agency, Anno: 2004

Jasper & Rotterdam

‘Kort na mijn studie ben ik in Rotterdam bij Unilever gestart. Ik woon dus al zestien of zeventien jaar in Rotterdam. Hier voel ik mij thuis. Wij zagen wel dat er heel veel bureaus in Amsterdam zaten, daarom leek het ons een logische keuze om in Rotterdam te vestigen. Je merkt weinig verschil qua business. Wij hebben ook een vestiging in Amsterdam, daar woedt een enorme prijsconcurrentie omdat er heel veel jonge mensen een bureau starten. Ik vind Rotterdam een fijne plek.’

clichés

‘We zitten in het leukste pand van Rotterdam. We hebben ons, als digitaal bureau, in een leuke, oude drukkerij gevestigd. Er is continu een doorontwikkeling gaande in deze stad. Als je een half jaar bent weggeweest, heb je zicht op een andere skyline. Het gaat maar door. Het fysieke tempo van de stad is heel prettig. De nuchterheid is logisch. Het is eigenlijk vervelend om te zeggen, want zo cliché: maar hier overheerst de ‘niet lullen, maar poetsen’ mentaliteit. Het is echt zo. Hier breng je een offerte uit, die is goed of niet goed. In Amsterdam gaan daar enkele meetings en calls overheen. Het is een cultuurverschil. En waarom het zo is? Dan ga je terug naar de kern van het ontstaan van de steden. En kom je misschien wel uit in het havengebied.’

digitalisering van B2B

‘Steeds meer business wordt gedigitaliseerd op alle mogelijke fronten. Maar met het Internet of Things moet je wel echt bezig zijn. Het koppelen van alle mogelijke apparaten aan het internet en daar weer actie op kunnen nemen. Daar gaat veel in gebeuren. Redkiwi is voor klanten vaak een strategisch partner. Digital is leading geworden in álles. Technisch wordt het allemaal nog iets complexer, om het voor de eindgebruiker makkelijker te maken. Het zaken doen tussen bedrijven onderling wordt veel verder gedigitaliseerd. We krijgen er een nog groter te kort aan. Mensen vragen mij weleens: ‘hoe snel gaat de digitale revolutie?’ Net zo snel als dat we developers hebben, is mijn standaardantwoord.’

Deel dit bericht