Havenuitbreiding in Qatar. Verdieping van het toegangskanaal van de haven van Melbourne. Of dichter bij huis; het aanleggen van de Tweede Maasvlakte in Rotterdam. Boskalis doet het allemaal. Het van oorsprong Sliedrechtse baggerbedrijf biedt tegenwoordig internationaal een breed palet aan maritieme diensten aan. Redkiwi maakte het visitekaartje voor deze multinational: de corporate website.
Boskalis heeft vestigingen over de hele wereld en heeft zijn activiteiten de afgelopen jaren flink uitgebreid. Bijvoorbeeld door de recente overname van Dockwise, een rederij gespecialiseerd in zeetransporten van extreem zware ‘offshore platformen’. Ook het Rotterdamse sleep- en bergingsbedrijf SMIT, onder andere bekend van de berging van de onderzeeër Koersk, maakt tegenwoordig deel uit van Boskalis. “Dankzij deze groei kunnen we onze klanten een compleet dienstenpakket aanbieden”, verklaart Marielle de Wit, communicatieadviseur bij Boskalis.
Over de datum
Als communicatieadviseur is Marielle verantwoordelijk voor de vernieuwing van de website. “De houdbaarheidsdatum van de oude website was verlopen. Die bleef maar groeien. Op den duur raakten we verstrikt in onze eigen navigatiestructuur. De nieuwe site is duidelijk opgezet, heeft een moderne uitstraling en een beter beheersbaar content management systeem (cms).”
Er samen iets moois van maken
“Voordat we onze website onder handen lieten nemen, stelden we de functionele eisen op. Zowel voor het design als voor de techniek. Vervolgens maakte ontwerpbureau DLVR een functioneel ontwerp. Redkiwi ging aan de slag met de techniek. Een van onze voorwaarden was een goede samenwerking tussen de ontwerper en de bouwer. Want aan een mooi ontwerp dat praktisch niet uitvoerbaar is, hebben we niets. Gelukkig ging die samenwerking heel goed. Samen hebben we er iets moois van gemaakt!”
Praktische techniek
De nieuwe corporate website van Boskalis ging in maart 2011 live. Maar daar bleef het niet bij. Er kwamen steeds meer subsites bij. Onder andere van Boskalis Australia, Nigeria, Engeland en binnenkort Duitsland en Mexico. De sites van de vestigingen hangen allemaal onder de corporate website. Redkiwi koppelde ook de cms’en aan elkaar. “Heel handig”, vertelt Marielle: “Vanuit het cms van de corporate website pas ik nu heel eenvoudig informatie aan. Op alle websites tegelijkertijd.”
Een steeds grotere webfamilie
Ook de sites van de overgenomen bedrijven werden onder handen genomen. “Ze hebben nu een uniforme uitstraling. Zo kunnen we als merk eenduidig naar buiten treden. Kenmerkend zijn de grote foto’s, die op alle websites terugkomen. Daarop staan onze mensen centraal. En niet alleen de schepen of de projecten. We zijn trots op onze medewerkers. En dat willen we graag laten zien!”
Het perfecte visitekaartje
Boskalis heeft een steeds bredere dienstverlening voor steeds meer markten. Marielle: “De website is het ideale instrument om mensen daarover te informeren. Dat is ook het hoofddoel van de website: laten zien wat we allemaal doen. Zo hebben we een aparte pagina voor persberichten. Naast de pers zijn onze doelgroepen investeerders, klanten en potentiële medewerkers. Die bedienen we via eigen ingangen op de site.” Boskalis vergroot continu de functionaliteit van de website. Kort geleden werden er bijvoorbeeld alerts voor de financiële agenda toegevoegd. Ook een uitgebreide vlootdatabase kwam er later bij. “Dat soort uitbreidingen doen we op basis van voortschrijdend inzicht. Redkiwi helpt ons daarbij. Zo maken we ons visitekaartje steeds completer!”
Of uw bedrijf nou globaal, nationaal of lokaal opereert: voor een goede website kunt u altijd bij ons terecht! Redkiwi denkt met u mee en maakt ook van úw website het perfecte visitekaartje.