Yes! Onze passie voor de kerst mag weer geuit worden. De periode van de meest belangrijke feestdagen in de digitale wereld is aangebroken. Voor bedrijven die in e-commerce actief zijn zullen we de meest belangrijke tijden in gaan. Eerder hadden wij het in ons blog al over de 5 inzichten hoe het e-commerce landschap zich kan voorbereiden op de feestdagen, maar nu gaan we je gewoon even lekker inspireren met de 7 beste kerst advertenties en/of campagnes van 2020.
#7 De advert van Tesco
Tesco’s kerstadvertentie moedigt shoppers aan om alles wat er in 2020 is gebeurd te vergeten en in plaats daarvan te genieten van heerlijke feestelijke traktaties.
#6 Coca-Cola vol sentiment maar een beetje voorspelbaar.
De berichtgeving dit jaar is eenvoudig, zoals Coca-Cola uitlegt: ‘Geef deze kerst iets dat alleen jij kunt geven. Of het nu persoonlijk is, tijdens een ongemakkelijk videogesprek of gewoon een kort bericht. Tijd vrijmaken voor degenen van wie je houdt, is wat Kerstmis echt de meest speciale tijd van het jaar maakt, hoe je het ook doet. Waar je ook bent, we hopen dat je een goede hebt. Vrolijk kerstfeest.’
#5 Kevin de Wortel van Aldi.
Met als soundtrack het themaliedje van ‘Home Alone’ begint de advertentie met Kevins jonge gezin dat op hem wacht tot hij thuiskomt. ‘Het is pas kerst als mijn vader thuis is’, zegt een van zijn kinderen, zich afvragend waar hij is.
#4 De Lidl kerst ad
In deze advertentie maakt Lidl het karakter ‘Kevin de wortel’ van de Aldi enigszins belachelijk. De feestelijke advertentie is een parodie op de traditionele formule waar andere retailers om bekend staan.
#3 De LEGO feestdagen advertentie.
And I think to myself… that’s the 2020 LEGO holiday season ad!
#2 Disney emotioneert
Heads-up, pak de tissuebox maar, Disney heeft een hartverwarmende kerst advertentie ‘From our Family to yours’ gelanceerd die het verhaal vertelt van een grootmoeder, haar kleindochter en de familietradities die hen door de jaren heen met elkaar verbinden.
#1 Amazon, the show must go on.
De kerstadvertentie van Amazon is gearriveerd en de grote winnaar. De campagne volgt het verhaal van een jonge vastberaden danseres wiens dromen om te dansen in een hoofdrol in gevaar komen door de pandemie van het coronavirus (COVID-19).
De advertentie toont haar geest en vasthoudendheid en laat zien dat de langverwachte balletshow helaas wordt geannuleerd. Verwoest dat de voorstelling niet door kan gaan, zien we dan de zus van het meisje, buren en vrienden samenkomen om haar toch een podium en publiek te geven. De emotionele finale toont de ballerina die danst op haar straat en optreedt voor de mensen om haar heen.