Op 27 juni 2019 vond de 9e editie van Digital marketing Live plaats. Tijdens het event waren er tal van sprekers met bijzondere marketingverhalen, de nieuwste tricks en een arsenaal aan do’s en dont’s.
Stellingen, open deuren en mindf*cks
DML19, locatie Beurs van Berlage, is een inspirerende aaneenschakeling van lezingen, marketing-tech demo’s, start-up pitches, workshops, networking en round tables voor meer dan 2.000 media, marketing en advertising professionals. Kiwi’s Davey en Lizbeth kwamen terecht in een evenement bomvol info op het gebied van Digital Marketing. De digital experts van grote merken als Marktplaats, RTL, KLM, Hertog Jan, Zwitsal & Pinterest deelden hun ervaringen.
Wij woonden dynamische sessies bij en zagen de veelbelovende toekomst van online marketing. De leukste stellingen, open deuren en mindf*cks waarover ons hoofd blijft spinnen, hebben we op een rijtje gezet:
- Soms moet je gewoon beginnen.
- Speel in op de emotie, dat is dus niet “maak mensen emotioneel”, vergeet vooral de humor niet.
- Elke, ja elke, vorm van communicatie draagt bij aan het bouwen van je merk.
- Je hebt maar 140 tekens om te boeien!
- Ontdek je persona’s en leer ze door en door kennen, ken de frustraties van je klant; wanneer je je doelgroep niet kent, speel je voor saus.
- Maak van je klant een held en vertel zijn verhaal.
- Heb humor, wees echt (en) enthousiast, denk aan beeldkwaliteit, wees leerzaam.
- De klantreis is simpelweg een funnel, onthoud goed in welke contactfase je zit met je doelgroep.
- Data zorgt ervoor dat je een contentmarketeer bent en geen contentmaker.
- Users are experts of their own experience.
- Help je gebruikers met keuzestress, iedereen heeft het.
- Content is niets zonder context & content gaat om helpen, niet om te hypen.
- and don’t forget; Gen Z does not give a f*ck about your marketingcampaigns.
Steek die maar in je zak 😉