Op donderdag 21 november vond onze Digital Marketing Masterclass plaats in samenwerking met LinkedIn.
Digital Marketing in 2020
Op donderdag 21 november vond onze Digital Marketing Masterclass plaats in samenwerking met LinkedIn. Gastspreker Taha Karacan, Account Director Marketing Solutions bij LinkedIn, was speciaal voor deze dag vanuit Dublin ingevlogen. Martijn Baart, Digital Marketing Strateeg bij Redkiwi, presenteerde in de eerste sessie de visie van Redkiwi op het gebied van digitale transformatie.
Bij digitale transformatie denken we snel aan techniek. In deze masterclass ging Martijn, aan de hand van een aantal cases, dieper in op digitale transformatie vanuit een marketingperspectief. Ook presenteerde hij de belangrijkste online marketing ontwikkelingen en trends voor 2020.
Wij zetten een aantal tips voor je op een rijtje!
Digitale Transformatie tips!
Martijn Baart – Digital Marketing Strateeg bij Redkiwi.
- In traditionele marketing staat het product centraal, verander je strategie en denk vanuit de klant. Dit kan al simpel door een goede datastrategie, zodat je nog relevanter kunt worden voor je klanten.
- Door alle technologische ontwikkelingen zien we een verschuiving van een ‘inside out’ benadering naar ‘outside in’ benadering, waardoor niet je product, maar je klant en zijn netwerk steeds belangrijker wordt.
- Doelstellingen en KPI’s zijn er op meerdere niveaus. Zorg voor een heldere visie voor de doelen die je wilt nastreven en de KPI’s die dit moeten meten.
- Wees relevant voor je klant en doe dat via de juiste kanalen!
Hoe je dat voor elkaar krijgt? Neem gerust contact op met Martijn, hij vertelt je graag hoe dat lukt!
