Het laatste kwartaalevent van Redkiwi stond volledig in het teken van de nieuwste trends. Klanten werden deze ochtend helemaal bijgepraat over de digitale ontwikkelingen, nieuwe technieken, design en het inrichten van online marketing!
Event Q1: Digitale Trends
Elk kwartaal delen de experts van Redkiwi, evenals onze gastsprekers, hun kennis over verschillende onderwerpen uit de digitale wereld. Bij ons event van Q4 2019 hebben we de mogelijkheden van digital marketing belicht en heeft de gastspreker van LinkedIn laten zien hoe je in de B2B dichter bij je doelgroep komt.
Op donderdag 5 maart 2020 vond het event van Q1 2020 plaats met het thema ‘digitale ontwikkelingen’. Na deze ochtend waren onze klanten weer helemaal up-to-date op het gebied van de laatste digitale trends, Headless CMS, data-management en design! Deze thema’s worden de komende periode in onze Kiwi Bytes nader toegelicht.
De Digitale trends
Catherina Bostantzis, onze digital consultant, ging in haar presentatie over de huidige digitale ontwikkelingen in op twee thema’s. Het eerste thema was ‘beleving’, met onderwerpen als personalisatie, augmented reality (AR), chatbots en voice assist. Het tweede thema was ‘bewustwording’, denk aan toegankelijkheid en privacy & security.
Headless CMS
CEO & Founder van Redkiwi, Jasper Verbunt, richt zich binnen de organisatie volledig op innovatie. Ook is hij bestuurslid van de DDA (Dutch Digital Agencies) met als portefeuille Thought Leadership. In zijn breakout sessie gaf hij onze klanten een introductie over het fenomeen headless en wat dat voor een organisatie kan betekenen en opleveren. Wat is headless eigenlijk? Hoe werkt een onthoofd CMS? En, waarom is het interessant?
Marketing Automation.
Data, data en nog eens data. Er is onwijs veel informatie voor jouw platform beschikbaar. Maar hoe gebruik je deze data voor een hogere click-through-rate, meer leads en een hogere conversie? Martijn Baart, onze digital marketing strateeg, gaf het antwoord: Marketing Automation.
In een aantal stappen vertelde hij wat het je kan opleveren wanneer je de data volgt.
Loyale klanten krijgen door te zijn wie je bent.
Digitale impact maken met je eigen branding. Waarom is dat zo belangrijk? Tijdens deze breakout sessie vertelde UX Designer Freek Murk waarom jouw klanten jouw klanten zijn en wat je kunt doen om je merk sterker neer te zetten.
De komende weken zullen we in ons blog uitleg geven per thema. Meld je aan voor onze nieuwsbrief en je ontvangt onze tips, kennis en ervaringen direct in je inbox!