Aannames? Niet doen! In ons blog over het See, Think, Do en Care model van Google vertellen wij hoe dit model je helpt je de fases van de customer journey te analyseren en in te richten. Zo bereik je je klanten op het juiste moment met de juiste content passend bij het juiste gedrag.
Belangrijk hierbij is om te experimenteren met je marketingactiviteiten en content. Marketing is als een soort van DJ set. Je pakt 2 nummers (content), laad deze in op je draaitafels (branding & marketing) en via het mengpaneel blend je de 2 nummers in 1 grote symfonie, via je boxen (het kanaal) laat je jouw muziek horen.
Dansen mensen (klantfeedback/data) dan zit je goed/ben je relevant, dansen ze niet, dan ga je terug naar je draaitafels om nieuwe nummers te selecteren en je branding & marketing bij te sturen. Zo experimenteer je met je boodschap om mensen te laten dansen en creëer je relevantie.
In deze Kiwi Byte vertellen wij onze do’s en don’ts als het gaat om experimenteren. Het belangrijkste is dat je ervan leert. Wees niet bang om te falen of het verkeerd te hebben, ook daar zitten belangrijke inzichten in verstopt.
Experimenteren don'ts:
- Experimenten zonder het experiment te kunnen meten is een no go.
- Verlies jezelf niet in je speeltuin. Sluit experimenten af.
- Aannames doen.
Experimenteren do’s:
Wat je dan wel kan doen? Dat lees je hieronder.
- Denk als een strateeg.
- Meten = weten = verbeteren, lekker cliché maar waar.
- Klein beginnen, groot uitrollen (als het werkt).
- Doen, doen, doen.
