Goed nieuws! Samen met HelloBUS zijn we Gold Winner bij de AVA Digital Awards. Wat maakte de lanceringscampagne van HelloBUS nou zo uniek? Aan de hand van datagedreven keuzes en optimalisaties lieten wij geen ruimte over voor gut feeling. Gooi daar nog eens een flinke laag aan design bovenop en voor je het weet overschrijdt je de benchmark meerdere malen. Lees hieronder meer over dit gave project.
Een lanceringscampagne van begin tot eind
HelloBUS verandert de touringcarbranche drastisch door een landelijke dekking en een ongekende backoffice. Zij maken het mogelijk om eenvoudig en snel een touringcar inclusief de prijs te boeken. Geen offertes, geen verborgen kosten. Om deze startup zo succesvol mogelijk te maken, moest een fenomenale lanceringscampagne worden opgezet. Van A (reclamestrategie) tot Z (design). Het doel van HelloBUS? Leren voor de toekomst van het platform.
HelloBUS is voor iedereen
HelloBUS luisterde de afgelopen jaren naar de wensen en behoeften van reizigers. Wat je gelegenheid, groepsgrootte of bestemming ook is: HelloBUS is er voor iedereen. Aangezien HelloBUS vernieuwend is, was er nog geen doelgroep.
Een ding was wel zeker. Iedere groep die met de bus reist, heeft een aangewezen persoon die informeert, belt en offertes aanvraagt. We interviewden deze mensen om inzicht te krijgen in hun klantreis en creëerden twee verschillende persona's. Deze persona's zijn omgezet in (digitale) target audiences en user stories.
Een unieke single brand experience
De druk op het budget van de lanceringscampagne lag de eerste 2,5 maanden op awareness, traffic en tractie. Op basis van het See-Think-Do-Care model begonnen we met een mediaplan om een goede kanaalstrategie te creëren. Met deze inzichten werd de always-on opgezet om de doelgroep van een eerste kennismaking met HelloBUS naar de uiteindelijke call to action te brengen: het boeken van een HelloBUS. Video's, polls, elk advertentieformulier nog interactiever dan het vorige. Maar alles moest voldoen aan de unieke single brand experience: fast, fun en friction-free.
