De welbekende enkele seconden om een indruk te maken op mensen voordat zij weglopen van je product, wegklikken van het platform of je brand video wegklikken. Dit is iets wat design kan voorkomen. Het juiste ontwerp trekt en behoudt de aandacht van bezoekers en dat is de sleutel tot succes als het gaat om marketing.
De digitale wereld draait meer en meer om een visuele presentatie van je merk(waarden). De manier waarop jouw organisatie wordt waargenomen door het publiek zal positief beïnvloed worden wanneer je met het juiste design naar buiten gaat. In dit artikel gaan we in op enkele manieren waarop design je marketing kan beïnvloeden en hoe je meer impact kan maken.
Design is het hart van branding
Waar het bij marketingcampagnes om gaat, is het creëren van bekendheid voor het merk door de digitale zichtbaarheid te vergroten en consumenten aan te sporen een actie uit te voeren; die meestal een product of dienst afneemt. Een belangrijk element waardoor mensen kopen, is vertrouwen.
Merken doen jouw klanten denken, mits goed ingezet, aan je merkwaarden wanneer je blogposts, brochures, advertenties etc. publiceert – en als het ontwerp niet juist of minder professioneel is, is er een grote kans om jaren van opgebouwde goede indrukken te verliezen en omzet links te laten liggen. Een goed ontwerp staat hoog in het vaandel van de kwaliteit, professionaliteit en marktpositie van een bedrijf.
Een geweldig ontwerp verbeterd de zichtbaarheid
Een campagne krijgt aandacht als deze opvalt. Je advertentiestrategie en de daartoe behorende campagnes moeten boven andere concurrerende campagnes uitstijgen, de aandacht van de juiste consumenten trekken en vasthouden. Het ontwerp dat hiervoor nodig is, hangt af van het demografische profiel van jouw doelgroep. Of het nu gaat om een grimmige aanpak of een flitsende look, designs helpen om met je potentiële klanten te spreken op een manier die gedenkwaardig is, en dat zorgt er ook voor dat jouw campagnes binnen je digitale strategie opvallen.
