Drie tips voor het vergroten van de invloed van design op je marketingactiviteiten.

Artikel
UX/UI Design
11/2/2021
minuten lezen
Design speelt een belangrijke rol in het succes van een bedrijf.

De welbekende enkele seconden om een indruk te maken op mensen voordat zij weglopen van je product, wegklikken van het platform of je brand video wegklikken. Dit is iets wat design kan voorkomen. Het juiste ontwerp trekt en behoudt de aandacht van bezoekers en dat is de sleutel tot succes als het gaat om marketing.

De digitale wereld draait meer en meer om een visuele presentatie van je merk(waarden). De manier waarop jouw organisatie wordt waargenomen door het publiek zal positief beïnvloed worden wanneer je met het juiste design naar buiten gaat. In dit artikel gaan we in op enkele manieren waarop design je marketing kan beïnvloeden en hoe je meer impact kan maken.

Design is het hart van branding

Waar het bij marketingcampagnes om gaat, is het creëren van bekendheid voor het merk door de digitale zichtbaarheid te vergroten en consumenten aan te sporen een actie uit te voeren; die meestal een product of dienst afneemt. Een belangrijk element waardoor mensen kopen, is vertrouwen.

Merken doen jouw klanten denken, mits goed ingezet, aan je merkwaarden wanneer je blogposts, brochures, advertenties etc. publiceert – en als het ontwerp niet juist of minder professioneel is, is er een grote kans om jaren van opgebouwde goede indrukken te verliezen en omzet links te laten liggen. Een goed ontwerp staat hoog in het vaandel van de kwaliteit, professionaliteit en marktpositie van een bedrijf.

Een geweldig ontwerp verbeterd de zichtbaarheid

Een campagne krijgt aandacht als deze opvalt. Je advertentiestrategie en de daartoe behorende campagnes moeten boven andere concurrerende campagnes uitstijgen, de aandacht van de juiste consumenten trekken en vasthouden. Het ontwerp dat hiervoor nodig is, hangt af van het demografische profiel van jouw doelgroep. Of het nu gaat om een grimmige aanpak of een flitsende look, designs helpen om met je potentiële klanten te spreken op een manier die gedenkwaardig is, en dat zorgt er ook voor dat jouw campagnes binnen je digitale strategie opvallen.


De eerste indruk daar zorgt design zeker voor.

Design verhoogt de winstgevendheid

Designs hebben direct impact op alle campagnes die je binnen je marketing uitvoert. Als campagnes niet de verwachte conversies genereren, kan je eenvoudigweg wijzigingen aanbrengen in de ontwerpelementen die voor het ontwerp zijn gebruikt, om de conversie te verhogen. Veel bedrijven zijn er niet in geslaagd om conversies te behalen mede omdat de boodschap niet overkomt op mensen. Dit is een van de manieren waarop een goed design marketing kan beïnvloeden. Design speelt een belangrijke rol in het succes van een bedrijf; van je digitale oplossing tot mailings of je social posts. Het belang van design in marketing dat over het hoofd wordt gezien, zal een negatieve invloed hebben op jouw doelgroep, leveranciers en zelfs werknemers.

Design speelt een grote rol

Design speelt een grote rol in de financiële draagkracht, reputatie en geloofwaardigheid van jouw organisatie. Zonder de drie tips hierboven in acht te nemen verlies je waarde en loop je mogelijk omzet mis.

Download bestand

Oops, er is iets fout gegaan met het verzenden. Probeer het later opnieuw.
Oops, er is iets fout gegaan met het verzenden. Probeer het later opnieuw.
Nieuwsbrief
iedere maand een kant-en-klaar kennispakketje!
Dankjewel voor jouw aanmelding. We hebben jouw aanvraag goed ontvangen!
Oeps! Er ging iets mis tijdens jouw aanmelding. Probeer het opnieuw.