Marketing Automation, zo begin je!

Artikel
Digital Marketing
9/4/2020
minuten lezen
Marketing Automation is voor veel organisaties nog nieuw. Redkiwi legt uit waar je kan beginnen met het inrichten van een betere en warmere klantrelatie.

Je hoort het overal om je heen; het belang van Marketing Automation. Een belangrijk onderdeel van succesvolle, effectieve en budget-efficiënte marketing. Dat willen we allemaal, maar wat is het nu precies? En waar begin je om het voor jouw platform goed in te zetten? Want als je Marketing Automation niet op de juiste manier toepast, is het weggegooid geld. Zonde!

In deze Byte helpen wij je met een aantal tips op weg om Marketing Automation op te starten.

Hoe MA werkt

Door middel van Marketing Automation kun je, zodra iemand zijn gegevens achterlaat, marketingprocessen automatiseren en personaliseren. Je wordt interessant voor potentiële klanten wanneer je doeltreffend gepersonaliseerde boodschappen aan je doelgroep laat zien. Door content uitingen te creëren die persoonlijk(er) aanvoelen, zal de aankoopintentie toenemen; door bijvoorbeeld mensen bij hun naam aan te spreken, of door producten aan te bieden die al eerder door hem of haar zijn bekeken. Zo kun je met relatief weinig of minder budget succesvol je marketingstrategie uitvoeren.

Lees meer over personalisatie in de Byte: klanten binden aan je merk; dit zijn de feiten over personalisatie.

Het is hierbij belangrijk om in elke fase van de klantreis relevante content aan te bieden.

Marketing Automation tools

Gebruik voor geautomatiseerde marketing een Marketing Automation tool. Er zijn veel verschillende tools beschikbaar. Om de juiste tool voor jouw marketingproces te selecteren, moet je rekening houden met een aantal factoren:

  • De data die je reeds beschikbaar hebt
  • De koppelingen die je wilt maken met de tool
  • De buyer journey van jouw product of dienst
  • De beschikbare content
  • En wat je marketingproces in de toekomst nodig zal hebben.

Binnenkort verschijnt ons whitepaper over Marketing Automation, een basisdocument om MA voor jouw organisatie in te richten. Je ontdekt hierin wat Marketing Automation precies is, de stappen die je moet nemen om te starten én we vergelijken een aantal aanbieders uit de markt om je goed op weg te helpen. TBC so stay tuned!


Altijd op de hoogte blijven met tips uit de digitale wereld? Meld je onderaan deze pagina aan voor de nieuwsbrief en ontvang elke maand de Bytes in je inbox!

Download bestand

Oops, er is iets fout gegaan met het verzenden. Probeer het later opnieuw.
Oops, er is iets fout gegaan met het verzenden. Probeer het later opnieuw.
Nieuwsbrief
iedere maand een kant-en-klaar kennispakketje!
Dankjewel voor jouw aanmelding. We hebben jouw aanvraag goed ontvangen!
Oeps! Er ging iets mis tijdens jouw aanmelding. Probeer het opnieuw.