In dit artikel geven wij 9 ideeën die je kunt verkennen, testen of implementeren, afhankelijk van het niveau van je paid media. De verwachting is dat de B2B-mediabudgetten zullen toenemen voor een effectievere doelgroep- en retargetingstrategie. Welke 9 dan bij kunnen dragen aan een betere advertentiestrategie? Dat lees je hieronder.
1. Focus op B2B-doelgroepen.
Als je huidige advertentiestrategie en mediaplan meer lijken op investeren in kanalen zoals display, social media en search in plaats van te investeren in doelgroepen zoals gewilde accounts, koopdoelgroepen en kopers die koopsignalen aangeven, is 2021 een goed moment om te investeren in de overgang naar een meer klant geobsedeerde (betaalde) media-aanpak.
2. Vergroot het weergavebereik met datamatching.
Digitaal zichtbaar zijn is belangrijk binnen B2B, maar adverteerders zijn van oudsher gebonden aan contextuele advertenties of accountgebaseerde targeting bij zakelijke contacten. Koppel de data van de ene locatie (gegevensbron) aan de andere locatie die dezelfde entiteit beschrijven. Zo investeer je in doelgroepgerichte datamatching om meer B2B-doelgroepen te bereiken op meer locaties waar zij hun digitale tijd doorbrengen.
3. Maak meer videoadvertenties.
Het is geen geheim meer. Video is boeiender dan statische tekst en afbeeldingen en zou volgens ons een onderdeel moeten zijn van elke advertentiestrategie. Veel B2B-marketeers doen dit niet omdat videoadvertenties van hoge kwaliteit veel meer tijd, moeite en geld kosten om te produceren en te onderhouden.
Als je een beginner bent met videoadvertenties, overweeg dan om een deel van je advertentiebudget- en strategie te besteden aan het maken en testen van nieuwe videoadvertenties. Zo bouw je datagestuurd een businesscase op om uitbreiding van je videoadvertenties te realiseren.
4. Ga uit van de basis met jouw content.
Native advertising en simpel maar goed geschreven content kunnen een winnende combinatie zijn in B2B. Een van de beste voordelen van native advertising is dat je kunt richten op specifieke bedrijven en kopers, zodat jouw content de meest waardevolle doelgroepen kan bereiken.
5. Surf over de audio-reclamegolven.
Een paar van de beste podcasts bevatten zakelijke inhoud en niche content die B2B-kopers aantrekt. Zoek naar meer audio-uitgevers en gerelateerde leveranciers om programmatische contenttargeting en doelgroeptargeting in het nieuwe jaar mogelijk te maken. En als je hiermee aan de slag gaat, zorg dan dat jouw vocale talent klaar staat om te spreken.
