Quion: nieuwe website bespaart tijd

Nieuws
Webapplicatie
16/6/2015
minuten lezen
Quion, klant van Redkiwi, over de tijdswinst van hun nieuwe digitale oplossingen omdat operationele processen beter ondersteund worden.

De nieuwe website van Quion levert de organisatie veel tijdwinst op doordat operationele processen beter ondersteund worden. Quion is blij met de vrijheid die de website biedt en met de veelzijdige rechtenstructuur. Handige formulieren schelen zowel de 450 Quionmedewerkers als klanten een hoop mailtjes en telefoontjes.

Quion werkt voor banken, verzekeraars en andere financiële organisaties die hypotheken op de Nederlandse markt willen brengen. Miranda Spaans, verantwoordelijk voor de communicatie: ‘Wij doen eigenlijk alles wat de hypotheekbank doet, maar dan niet met ons eigen geld. Wij zijn het verlengstuk van onze business partners. Wij zorgen onder andere voor de juiste systemen, mensen en producten. Onze partners hebben hier vaak zelf de juiste middelen niet voor. Of ze kiezen vanuit strategisch oogpunt voor outsourcing van deze services.’

Liever een Rotterdams internetbureau

‘Voorheen hadden we een website die gebouwd was en ondersteund werd door een partij in India. Dit vonden we uiteindelijk helemaal niet prettig vanwege het tijds- en taalverschil. Ik zocht dus naar een Nederlands full service internetbureau die snel kan schakelen, zeker omdat ik al zoveel verschillende taken op mijn bureau heb. Een van onze zusterorganisaties had al goede ervaringen met Redkiwi, dus we namen Redkiwi mee in de pitch. De klik was er meteen. Echt fijn die Rotterdamse mentaliteit. De kiwi’s vroegen goed door en ze brachten meteen heel veel expertise over, zodat ik de juiste informatie kreeg en ook zelf de juiste input kon geven. Het hele traject verliep goed. Korte lijnen, vlot reageren; super. Het is natuurlijk vrij abstract wat wij doen, maar Redkiwi begreep snel wat belangrijk is voor ons en wat wij met de website wilden.’

De vrijheid om dingen zelf te doen

‘Wij gebruiken onze website niet om leads te genereren, maar veel meer ter ondersteuning van operationele processen en ter ondersteuning van sales. SEO is dus voor ons niet zo belangrijk. We wilden met name – lean&mean – een responsive website die ons meer vrijheid geeft. Die vrijheid hebben we doordat we nu zelf veel meer kunnen aanpassen. Daar hebben we ‘India’ niet meer voor nodig, maar ook Redkiwi niet. We kunnen zelf binnen het CMS aanpassingen doen aan het template. Het is ook heel makkelijk om zelf een banner of een formulier te maken.’

Klantvriendelijke formulieren

‘De formulieren zijn prettig voor zowel klanten als voor onszelf. Voorheen als een klant bijvoorbeeld een wijziging wilde aanvragen, moest hij ons mailen. Dan mailden wij terug wat we allemaal nodig hadden en dan kregen we daarna waar mail van de klant met de gevraagde documenten. Nu werken we veel efficiënter. We hebben specifieke formulieren waarop een klant alles kan invullen wat wij nodig hebben om de gewenste actie uit te voeren. We hebben ook de pagina’s met Frequently Asked Questions beter opgezet.’

Veelzijdige rechterstructuur

‘Verder heeft onze website een veelzijdige rechtenstructuur. Dat was heel belangrijk voor ons, want nu kan ik de verantwoordelijkheid voor bepaalde pagina’s verleggen naar collega’s binnen de organisatie. Eventmanagers kunnen nu zelf events plaatsen, enzovoort. Dat is voor iedereen veel praktischer en deze werkwijze levert ons echt tijdwinst op.’

Design: twee keer is scheepsrecht

‘Het designproces verliep snel. We hadden net een nieuwe huisstijl toen het websiteproject ging lopen. De website is dus in de nieuwe stijl gebouwd en het tweede ontwerp was meteen al helemaal goed. We hebben na de livegang niet veel aandacht gevraagd voor de nieuwe website, maar we kregen wel meteen hele positieve reacties. Mensen vinden de website lekker fris en ze zeggen dat de website goed bij ons past. En dat vinden we zelf ook!’

Bekijk de website van Quion

Download bestand

Oops, er is iets fout gegaan met het verzenden. Probeer het nog eens.
Oops, er is iets fout gegaan met het verzenden. Probeer het later opnieuw.

Samen ontwikkelen?

Thank you! Your submission has been received!
Oops! Something went wrong while submitting the form.
Nieuwsbrief
iedere maand een kant-en-klaar kennispakketje!
Dankjewel voor jouw aanmelding. We hebben jouw aanvraag goed ontvangen!
Oeps! Er ging iets mis tijdens jouw aanmelding. Probeer het opnieuw.