ShoppingTomorrow is een exclusief netwerk dat e-commerce professionals samenbrengt en inzichten levert voor de branche. Samen met met andere experts in de e-commerce branche onderzoeken we de retailmarkt en dragen we bij aan de transformatie van b2c- en b2b-retail. Wat betekenen ontwikkelingen op het gebied van onder andere businessmodellen, customer journeys en technologieën voor medewerkers en bedrijven.
Benno & Gijs vertellen je alles over de deelname van Redkiwi aan ShoppingTomorrow.
ShoppingTomorrow dus, waarom doen jullie mee?
ShoppingTomorrow is al jaren een gerenommeerde naam in het bij elkaar brengen van experts die onderzoek doen naar de toekomst van de e-commerce branche. “Als Redkiwi vinden we het belangrijk om een bijdrage te leveren aan de kennisdeling in onze branche”, aldus Gijs Bitter, E-commerce consultant bij Redkiwi.
Benno Lokhorst, CCO Redkiwi vult aan: “Met onze ervaring en focus op e-commerce vinden wij het noodzakelijk dit te doen. We nemen hierin het voortouw om alle kennis te bundelen en onderzoek te doen naar een specifiek thema binnen e-commerce. Zo leveren we uiteindelijk relevante inzichten voor e-commerce partijen”.
Wat is de rol van Redkiwi binnen het ShoppingTomorrow programma?
Gijs geeft aan: “We zijn als voorzitter en host verantwoordelijk voor de voortgang en het samenbrengen van de expertgroep. We dragen daarmee zorg voor de oplevering van het resultaat van onze expertgroep. We zijn zogezegd de gastheren én fungeren daarnaast ook als expert in de groep”.
Op welk thema / welke onderzoeksvraag gaan jullie je richten?
Personalisatie is al jaren een belangrijke trend binnen digital. Met elke nieuwe klant die je binnenhaalt heb je direct bepaalde gegevens tot je beschikking en kan je, op basis van die data, allerlei personalisatie kanten op.
Gijs vertelt: “Klanten willen zich namelijk speciaal voelen en vinden het fijn als ze herkent worden wanneer zij jouw shop weer bezoeken. Personalisatie is op meer manieren mogelijk dan je wellicht zou verwachten. Daarom richten wij ons in het programma specifiek op de onderzoeksvraag: Wat kan, mag en moet je doen met personalisatie?”
