It's a wrap! Op 2 juni stonden data en advertising consultants Lukas en Sherrise op het podium bij Emerce Digital Marketing Live! met hun sessie De waarde van een optimale data-driven digital marketing strategie. De zaal zat bomvol met nieuwsgierige marketeers die hun kennis wilden verbreden en klaar waren om serieuze stappen te maken richting een data-driven digital marketing strategie.
Waarom data-driven?
Waarom is dit onderwerp precies geselecteerd? Onderzoek in Europa laat zien dat 72% van de marketeers het toepassen van data als hét grootste struikelpunt ziet*. Bijna alle organisaties zijn begonnen met het verzamelen van data, maar wat moeten ze er vervolgens mee? De hamvraag: Hoe zetten we data om in concrete actieplanen.
Lukas en Sherrise lieten, aan de hand van een case, in de sessie zien hoe ook jouw organisatie in 3 stappen data-driven te werk kan gaan. Dus geen: maar we hebben het altijd zo gedaan, mijn gevoel zegt mij dat, of ik denk dat. Alleen nog maar relevante beslissingen aan de hand van data!
*Bron: Brand Growth Onderzoek van DVJ Insight, 5e editie
Roundtable sessies
Naast de hierboven benoemde sessie, hostten wij ook nog vier interessante roundtable sessies over welke positie online data binnen jouw (marketing) organisatie heeft. Tijdens deze roundtable sessies keken we met veel verschillende bedrijven naar de uitdagingen die de aankomende ontwikkelingen op het gebied van data met zich meebrengen en hoe zij daar op kunnen inspelen.
Kortom, het was een erg vruchtbare dag. Uiteraard waren wij niet de enige sprekers deze dag. Ook Samsung en McDonald's waren aanwezig om meer te vertellen over het aangaan van de interactie met generatie Z en de digitale transformatie van een global brand. Een mooi evenement waar we van elkaar konden leren en inspireren!
More to come
Getreurd dat je er niet bij kon zijn? Of gewoon erg nieuwsgierig naar de inhoud van hun sessie? Nergens voor nodig. Houd onze communicatie de komende tijd in de gaten voor meer informatie.