Vergroot je online zichtbaarheid met Channable

Artikel
E-commerce
4/11/2022
minuten lezen
Feedmanagement tool Channable

Online winkelen is de afgelopen jaren aanhoudend in populariteit toegenomen. Sterker nog, de verkoop (5.2 biljoen dollar) zal tot 2026 nog met 56% groeien. Om op de groeiende populariteit in te spelen, is het van belang exposure te creëren en sales op meerdere platforms te genereren. Om dit succesvol te doen, behoort feed management tool Channable tot jouw standaard uitrusting.

Wat is feedmanagement? 

Feed management is het proces van het beheren en optimaliseren van je productdata om producten vervolgens op verschillende platformen te verkopen (Amazon, Bol.com, Google Shopping etc.). Je profiteert van betere zichtbaarheid voor je merk, bedrijf, producten en diensten. Onderaan de streep geeft het je ROI een boost en verbetert het je ROAS. Helaas heeft ieder platform zijn eigen vereisten als het gaat om product data. Zonder een feed management tool, verspil je veel uur en moeite. 

Channable automatiseert e-commerce activiteiten

Channable biedt de oplossing. Door middel van een koppeling met je webshop kun je eenvoudig producten inladen in Channable. Hierna kun je met vooraf gebouwde sjablonen, gebaseerd op de specifieke eisen per kanaal, je feeds bouwen. Je kunt via als-dan regels zelf je feeds optimaliseren. Gebruik de regels bijvoorbeeld om snel specifieke producten eruit te filteren die je niet wil adverteren of gebruik de regels om extra informatie toe te voegen. Je kunt Channable dus zien als een schakel tussen jouw webshop en het kanaal waar je producten op verkoopt. Er is keuze uit meer dan 2500 marketplaces, vergelijkingssites en affiliate netwerken.

Channable Flow Feeds Beheren

ROI optimaliseren en ROAS verbeteren

Niet alleen neemt Channable werk uit handen, maar helpt jouw organisatie ook om ROI te optimaliseren en ROAS te verbeteren. Dit wordt mogelijk gemaakt door een aantal features:

  • Kwaliteitschecks: zodra de feed staat, kun je met de kwaliteitscheck precies zien welke producten, velden, en waarden extra aandacht nodig hebben om voor betere verkoopcijfers te zorgen.
  • Channable Analytics: als je feeds live staan en je de eerste traffic en data opbouwt, is het goed te kijken naar de prestaties. Google Analytics kan gekoppeld worden aan Channable. Op deze manier kun je eenvoudig Analytics data met productinformatie combineren en strategische beslissingen maken over product en kanaal prestaties.
  • SEA tool: naast het optimaliseren van feeds, kun je Channable ook gebruiken voor de opbouw van SEA campagnes. Via de SEA tool kun je namelijk geautomatiseerde campagnes, advertentiegroepen, advertenties en zoekwoorden te creëren voor Google Ads en Microsoft Advertising. Voor de tekstadvertenties kun je één dynamisch sjabloon gebruiken om honderden unieke advertenties te maken. Dit is vooral handig als je een grote productvoorraad hebt of wanneer de informatie in je feed snel verandert. 

Is Channable relevant voor mijn business

Of je nu in een snelle groeifase zit of een groot productassortiment hebt, data feed management moet anno 2022 geïmplementeerd worden in je digitale marketing strategie.. Channable helpt je om je productfeeds te optimaliseren voor de kanalen waarop jij wilt adverteren. Zo verbeter je de relatie met je klanten en verhoog je je conversieratio’s.

Ben jij al klaar om deze volgende stap te nemen? Redkiwi kijkt graag mee om de online zichtbaarheid van jouw producten te vergroten. 

Download bestand

Oops, er is iets fout gegaan met het verzenden. Probeer het nog eens.
Oops, er is iets fout gegaan met het verzenden. Probeer het later opnieuw.

Samen ontwikkelen?

Thank you! Your submission has been received!
Oops! Something went wrong while submitting the form.
Nieuwsbrief
iedere maand een kant-en-klaar kennispakketje!
Dankjewel voor jouw aanmelding. We hebben jouw aanvraag goed ontvangen!
Oeps! Er ging iets mis tijdens jouw aanmelding. Probeer het opnieuw.