Rich media-advertenties bestaan al heel wat jaren. Deze advertenties zijn voor de meeste gebruikers niet nieuw maar elk jaar worden nieuwe technologieën ontwikkeld en worden nieuwe campagnes getest en gebruikt door bedrijven die streven naar steeds hogere klikfrequenties (CTR). Heb je het afgelopen jaar niet veel aandacht besteed aan je advertentiestrategie en de wereld van rich media-advertenties, geen probleem, we got you covered!
In dit artikel geven we een samenvatting van de soorten rich media-advertenties die populair zijn in de digitale wereld.
Wat is rich media?
Waar verwijzen we naar als we het hebben over rich media?
In principe wordt elke advertentie die multimediafuncties bevat, zoals audio, animatie, video en andere traditionele elementen zoals afbeeldingen en tekst, beschouwd als een rich media-advertentie. Deze advertenties zijn populair geworden in de digitale wereld vanwege de geweldige resultaten voor degenen die hun dienst of product op de markt willen brengen. Rich media-advertenties moedigen kijkers en gebruikers bijvoorbeeld aan om op een dynamische manier deel te nemen aan en interactie te hebben met de inhoud, wat leidt tot een groei in conversies en hogere klikfrequenties en weergave percentages.
Het maken van deze type advertenties is meestal tijdrovend ten opzichte van andere traditionele indelingen. Rich media-advertenties presteren echter veel beter dan statische banneradvertenties. Volgens onderzoek van eMarketer presteerden rich media-advertenties in 2014 zelfs 267% beter dan standaard banneradvertenties.
Voorbeelden van rich media-advertenties?
Aangezien rich media het juiste formaat is als je streeft naar hogere interactie- en betrokkenheidspercentages voor jouw diensten en producten, gaan wij onze selectie presenteren van wat wij beschouwen als de vijf beste voorbeelden van rich media-advertenties.
Dit zijn interstitial-advertenties, videoadvertenties met beloning, uitvouwbare advertenties, afspeelbare advertenties en native-advertenties. Hieronder gaan we dieper in op een elk van deze formaten en begrijpen waarom ze populair zijn onder marketeers om mee te adverteren.
Interstitial-advertenties
Interstitial advertenties bieden gebruikers van mobiele apps rijke, interactieve advertenties. Interstitial advertenties zijn bedoeld om tussen content te worden geplaatst. Ze komen het beste tot hun recht op natuurlijke overgangspunten in een app. Interstitial-advertenties zijn afbeeldingen die het volledige mobiele scherm bedekken met de grootte van 320 x 480, 300 x 400 of 300 x 250 pixels. Dit advertentieformaat zal de gebruikers waarschijnlijk aanspreken, omdat het de marketeer in staat stelt een duidelijke call-to-action weer te geven en meer creatieve inhoud te tonen, zoals video’s, een store locator en nog vele andere mogelijkheden.
Deze advertenties verschijnen meestal op belangrijke momenten in de navigatie of bij een ervaring van de gebruiker, zoals het openen van een nieuwe pagina, bladeren tussen pagina’s of tussen levels in je favoriete spelletje. Een knop om de advertentie te sluiten wordt meestal aan de gebruiker getoond na x-seconden.
