"A man who stops advertising to save money is like a man who stops a clock to save time", zoals Henry Ford mooi verwoordde ten tijde van de financiële crisis in de jaren 30.
Hoe bouw je een campagne op?
Iedereen is nu juist vanuit huis online actief. Doordat we ons weinig verplaatsen, leveren billboards niet de exposure op die zij normaal hebben en ook in de winkels blijft het stil. Online kun je wel zichtbaar zijn. Het grote voordeel is dat je de cijfers van het bereik veel gedetailleerder kunt inzien. Je vergroot de zichtbaarheid, realiseert verkeer naar je platform en je verhoogt de omzet.
Dat is in deze tijd niet anders dan gebruikelijk. Het succes van een goede campagne is afhankelijk van deze 3 factoren:
- Doelstellingen: heldere doelstellingen & KPI’s zorgen voor een goede briefing voor het opzetten van een campagne en bepalen de manier waarop je de campagne inricht.
- Doelgroep: het voordeel van online advertising is dat je heel gericht je doelgroep kunt bereiken. Denk hierbij aan interesses, (online) klikgedrag, functies, titels, enzovoort.
- Content: weet tegen wie je praat en zorg dat je relevant bent en wees consistent aanwezig.
See-Think-Do-Care
Wij gebruiken het See-Think-Do-Care model.
See: hier zorg je dat je wordt gezien, awareness creëren
Think: hier verstrek je informatie over je onderneming of product
Do: in deze fase gaan bezoekers over tot conversie (downloaden iets of bestellen)
Care: hier zorg je voor volgers en engagement
Nog een aantal tips!
- Communiceer open en eerlijk.
- Kijk goed naar het verhaal wat je aan je doelgroep wilt vertellen.
- Contentplanning: misschien moet je juist niet kijken naar de ontwikkelingen door corona maar is het beter om je vast te houden aan je opgestelde contentplanning.
- Heb je een webshop en een fysieke winkel? Maak dan gebruik van Online Advertising!
- Update je “Google mijn bedrijf”. Zo weten je klanten waar zij aan toe zijn, bovendien zal Google je input waarderen en je belonen door je hoger te ranken.
Meer tips en de feiten die je moet weten per social media kanaal vind je terug in de presentatie; bekijk het webinar hier terug.