Op 20 april 2021 gaf Redkiwi een webinar over een jaar gedwongen digitaliseren door de pandemie. CEO & Founder van Redkiwi, Jasper Verbunt, legt uit waar de digitale wereld nu staat, wat we hebben geleerd van de ontwikkelingen behorende tot Covid-19 en waar we naartoe gaan wanneer de pandemie voorbij is. Bekijk de replay van het webinar om samen met Jasper achter de learnings van gedwongen digitaliseren te komen.
Gedwongen digitaliseren: hoe een pandemie de digitale wereld op z’n kop heeft gezet
De pandemie heeft ons gedwongen het proces van digitalisering te versnellen. In korte tijd maakten we kennis met begrippen als Click & Collect, waardoor retailers noodgedwongen hun online infrastructuur op zeer korte termijn hebben aangepast. We werkten ineens allemaal vanuit huis, wat in sommige branches ondenkbaar was. Meetings namen een digitale vorm aan. Dit heeft enorme veranderingen gebracht in de manier waarop we samenwerken. Bedrijven met kantoorpanden kregen te maken met leegstand en de facilitaire sector kreeg te maken met een enorme verandering in marktbenadering. ING heeft bijvoorbeeld aangegeven 69 kantoren te gaan sluiten, omdat er steeds meer zaken digitaal geregeld kunnen worden.
Voor veel bedrijven is de realiteit dat er meer vanuit huis gewerkt wordt, ook post pandemie. Dat vraagt vanuit een technologisch standpunt meer investering. Technologie wordt namelijk een oplossing voor de problematiek verbonden aan de nieuwe manier van werken. Hoe ga je hier als ondernemer, retailer of bedrijf mee om? De consument en werknemer is gewend geraakt aan het nieuwe normaal, daar wil je op inspelen. Jasper legt uit hoe je dat doet.
Bekijk hier de replay van ons webinar.