Om te kunnen zien met hoeveel karakters u uw paginatitel kunt uitbreiden hebben wij deze handige tool voor u gemaakt. Onze tool meet uw paginatitel tot op de pixel nauwkeurig. Heel handig om het maximale uit uw paginatitels te halen.
Paginatitels zijn een heel belangrijk onderdeel van uw content pagina’s. Het is een van de belangrijkste on-page SEO factoren. Met andere woorden: Google hecht heel veel waarde aan de woorden in een paginatitel om het onderwerp van een pagina te kunnen bepalen. Daarbij worden paginatitels prominent getoond in de zoekresultaten. Nog een reden om uw titels extra op te laten vallen.
Paginatitel Pixel Meter
Zo kunt u de Paginatitel Pixel meter gebruiken:
- Vul hieronder in het veld een paginatitel in, en druk op enter ↵
- Direct ziet u het aantal pixels van de paginatitel.
- Gebruik tot maximaal 466 pixels voor een paginatitel.
- Plaats de geoptimaliseerde paginatitel in uw CMS.
Optimaliseer uw paginatitels: start direct met “opmeten” door het onderstaande veld in te vullen!
Ondanks dat Bing als zoekmachine nog niet echt voet aan de grond krijgt, kunt u als webmaster enkele interessante inzichten krijgen die bijvoorbeeld bij Google niet mogelijk zijn. Ondanks dat de inzichten zijn gebaseerd op data van Bing, is iedere data van uw of andermans website zeer waardevol.
Het enige wat u hoeft te doen om gebruik te kunnen maken van Bing Webmaster Tools (BWT) is uw website aanmelden en het eigendom verifiëren. Dit gaat, net zoals bij Google Webmaster Tools (GWT), door een verificatie bestand, DNS record of meta tag te plaatsen op uw website. In tegenstelling tot GWT mist BWT de mogelijkheid om via een gedeeld account (Google Analytics) uw eigenaarschap te verifiëren. Wanneer uw website is toegevoegd kunt u aan de slag met de volgende functies.
1. Index verkenner
De index verkenner heeft veel overeenkomsten met de “gezondheid” functionaliteiten van GWT. Als extra functionaliteit biedt BWT een duidelijk overzicht van landingspagina’s, 301 omleidingen en zelfs malware infecties. De index verkenner kan dit tonen op paginaniveau.
2. Directe URL indienen
Mocht er onverhoopt een URL niet geïndexeerd worden door Bing, dan is het mogelijk deze, met anderen, in te dienen. Natuurlijk ook erg handig om nieuwe, belangrijke inhoud snel geïndexeerd te krijgen. Bing zegt zelf: “Met deze functie kunt u rechtstreeks vanaf uw website een URL in de Bing-index indienen”.
3. Sleutelwoorden onderzoeken
Met de functie Onderzoek sleutelwoord krijgt u inzicht in het volume van zoekopdrachten van zoekwoorden die u opgeeft. Hier moet gezegd worden dat deze functie andere cijfers toont als Google AdWords Tool. Enerzijds doordat dit onderzoek zich richt op alleenorganische zoekopdrachten en anderzijds wellicht door het lage gebruik van Bing.
Daarbij moet ook niet te veel worden verwacht van de suggesties. Deze zijn niet zo gerelateerd als Bing wil doen laten geloven.
4. Site verplaatsen
Wanneer u uw website op een nieuwe URL onderbrengt is het verstandig zoekmachines hiervan op de hoogte te stellen. Natuurlijk worden alle nodige redirects ingesteld, maar raadzaam is het ook om de nieuwe URL te verifiëren en vervolgens zoekmachines eenvoudig op de verhuizing te wijzen.
In BWT is het mogelijk om, naast het gehele domein ook subdomeinen en mappen te verhuizen naar een nieuwe, gewenste locatie. Wanneer er maar één gedeelte van uw website is komen te vervallen is dit een handige functie. In GWT is dit alleen domein breed mogelijk. Bing zal op deze manier sneller de verhuizing kunnen afhandelen en de zoekresultaten hierop aanpassen.
5. Overzichtelijk dashboard
Niet direct een “functie” maar toont het wel aan dat Bing zijn uiterste best doet om webmasters handvatten en inzicht te geven. Er wordt wijzigingsinformatie getoond van maximaal drie maanden terug (of vanaf het moment van website verificatie). De data van het aantal geïndexeerde pagina’s door Bing en aantal vertoningen in Bing zoekresultaten is interessant vergelijkingsmateriaal met GWT. Hier wordt het gat tussen Google en Bing pijnlijk duidelijk (in de Nederlandse markt).
6. Links verwerpen
Mocht GWT u gemeld hebben dat “spam” gemarkeerde partijen naar uw website linken, dan is het verstandig deze links te verwerpen. Evenals GWT biedt BWT deze functie ook, echter zal de melding vanuit GWT komen. Maar door de functie kunnen dergelijke links naar uw website ook door Bing worden verworpen.
7. Koppelingsverkenner
Als er één reden is waarom u BWT zou moeten gaan gebruiken is het om deze functie: de koppelingsverkenner. Waar GWT je alleen het aantal inkomende links naar uw eigen domein toont, is het mogelijk bij BWT het aantal inkomende links van een willekeurig domein te bekijken. Ongekend waardevolle data naast de gebruikelijk bronnen zoals SEOMoz en MajesticSEO. Inkomende links zijn immers nog de belangrijkste factor van de vindbaarheid van uw website. Daarom is dit een waardevolle functie van BWT: het link profiel van een concurrerende website kan worden blootgelegd, inclusief filters voor anchor text, domein en aanvullende query.
Ondanks dat de bovenstaande functies op Bing data gebaseerd zijn, geeft het u misschien net dat extra inzicht in wat u nodig heeft voor een toppositie (in Bing).
Dit artikel is ook te lezen op Emerce.