De mobiele hete aardappel

Plan, kook en geniet van een goed gebakken idee. Als het gaat om mobiele strategie, denk ik niet dat ik ooit zoveel analogieën of metaforen heb gehoord en gebruikt om de complexiteit van dit onderwerp over te brengen. Mobiele ontwikkeling is moeilijk.

Lees verder
Iemand anders heeft het al gedaan

Be inspired!

Je moet jezelf een weg banen door enorme hoeveelheden technische overwegingen, tijd implicaties, verwachtingen van stakeholders en het steeds veranderende landschap van consumentengedrag. Bovendien proberen alle anderen ook gebruik te maken van een strategie voor mobiel, dus originele ideeën zijn moeilijk te creëren. Iemand anders heeft het gedaan, of het is in ontwikkeling, of het is ontwikkeld, live in China en werkt al voor ongeveer vijf jaar.

Er komen continu nieuwe ideeën op de markt en dat houdt ons scherp. Sommige ideeën bestaan al, maar dit betekent niet dat je ideeën (en je merk) voor jouw platform geen voordelen hebben voor de doelgroep die jij bedient. Wat er al is, zou je moeten inspireren om een ​​beter idee te krijgen, om de next step te maken, om de voorsprong te pakken met jouw mobiele strategie.

Soms heb ik echter moeite om te begrijpen waarom mijn collega’s / klanten niet allemaal op mobiel springen (niet letterlijk natuurlijk) zoals ik dat zou doen. Wat ik bedoel is dat alle statistieken wijzen op het steeds groter wordende belang van mobiel gebruik voor marketeers (strategie) en consumenten (in het gebruik). Dus nogmaals, waarom springt niet iedereen op mobiel zoals ik?

Soms heb ik echter moeite om te begrijpen waarom mijn collega’s / klanten niet allemaal op mobiel springen (niet letterlijk natuurlijk) zoals ik dat zou doen.

Sam Watson

Head of Mobile

Iedereen geeft het door...

Dit komt omdat mobiel niet zomaar iets is en over één nacht ijs gaat. Het is een hete aardappel in bedrijven want iedereen geeft het door. Waarom? Marketeers die oudere apps hebben geërfd weten gewoon niet waar ze moeten beginnen. Bedrijfseigenaren hebben vaak een visie voor een app die ze pas kunnen weggooien als ze klaar zijn. Enorme multinationals hebben krankzinnige, IT-bureaucratische processen die teams in de knoop houden. Bedrijfseigenaren die het project stoppen, marketeers die door willen gaan, IT-afdelingen nemen een project over en veranderen het van klantgericht naar IT-proces leidend.

Yes, ik zie het en ik wil helpen. Hier is mijn gids (vijf praktische tips) over hoe klanten kunnen navigeren in het mobiele ontwikkelingsparadigma, waarbij gebakken aardappelen als referentiepunt worden gebruikt. Waarom? Voor de lol, omdat het kan.

Vraag aan je publiek of zij honger hebben

Doe wat gebruikersonderzoek! Als je een bestaande app hebt, kijk naar het gebruik ervan en kijk naar het landschap van je concurrent voor enkele macro-trends. We zijn op een leeftijd waar nieuwe manieren om dingen voor elkaar te krijgen snel verschijnen. Deze nieuwe manieren en dit gedrag bepalen de roadmap beslissingen van je toekomstige product.

Denk na over hoe je het gaat koken

Cross platform / MVP eerst / Lean / Agile / Kanban hebben allemaal een plaats in onze digitale wereld, blijf op de hoogte van de basis-principes, maar maak je geen zorgen over het zijn van een expert. Hoe sneller je een expert wordt op één discipline, hoe sneller je het contact verliest met het grotere geheel en het doel van jouw mobiele strategie.

Experimenteer met vullingen

Stap in een nieuwe psyche van sprint ideeën om uit je oude routine te geraken. Creëer nieuwe vullingen, variaties, langere of kortere baktijden. Jij en je bedrijf zullen iets nieuws gaan proberen en met input van het publiek de resultaten snel zien en kunnen bijsturen.

Blijf op de hoogte van de nieuwste recepten trends

Volg diverse platformen en houd financieringsrondes in de gaten om te zien welke startups jouw branche kunnen verstoren. Bewaak gedrag terwijl het voortdurend evolueert, want evolutie is onontkoombaar. We beginnen namelijk na te denken over een geldloze samenleving. 5G gaat de internetsnelheden veranderen en mensen consumeren content, hoe en waar ze ook willen. Kom uit je comfortzone en omarm de evolutie van gedrag.

Het is jouw aardappel, own it!

Dit is je product, weet het, kijk niet alleen vooruit. Kijk terug, denk na over hoe je moet helpen om je leeftijdsgenoten voor te lichten zodat ze weten hoe en waarom, laat ze zien dat je je aardappelen kent en weet welke variaties wel of niet werken!

Hopelijk heb ik met deze 5 tips wat stof tot nadenken gegeven als het gaat om een ​​betere eigenaar van jouw mobiele strategie. Het enige waar ik je geen advies over kan geven is passie. Als je het niet hebt, doe dan niet alsof en als je hebt, zal iedereen het weten!

Hoe dan ook, als je hier kwam voor een echt recept voor gebakken aardappel, alsjeblieft!

Bron artikel: The Drum door Sam Watson, head of mobile bij Brass