Bold Monkey

Het zijn de maximalisten van de interieurwereld. Bold Monkey! Verwacht geen standaard designmeubels in de online brandshop. Bold Monkey biedt een platform voor liefhebbers van design die altijd gaan voor uniek in plaats van uniform. Voor Zuiver B.V. (sinds 1998) is dit het eerste merk dat zij ook zelf online aan consumenten aanbieden. Zuiver B.V. ken je vast al van de merken Zuiver en Dutchbone die inmiddels al in meer dan 70 landen worden verkocht.

Lees verder

Extravagant. Uniek. Alles mag en more = more!

De vraag

Ontwikkel een webshop voor een geheel nieuw gedurfd designmerk, die schaalbaar is en die mee kan met de groei van het merk.

De uitdaging

Bold Monkey heeft een eigen eigenwijze stijl. Breng met de webshop het 'Bold Monkey gevoel' over die de makers van het merk zo goed voor ogen hebben.

Create

No time for dullness en een more = more esthetiek

Bold Monkey is een designmerk wat anders is dan andere interieurmerken. Het is extravagant, eigenwijs en uniek. Een merk voor mensen die durven; die altijd gaan voor uniek in plaats van uniform. ‘No time for dullness’ en ‘you hate it or you love it’ zijn spreuken die het merk op het lijf zijn geschreven. De collectibles zijn uniek en soms extreem. De makers verwachten niet dat je je hele inrichting aanschaft in deze stijl. Mag wel, zeggen zij, want; àlles mag!  Maar het zijn juist die eyecatchers die je huis (letterlijk) spraakmakend maken. Bold Monkey is niet alleen verkrijgbaar in hun eigen online brandshop, de meest trendy concept stores binnen Europa verkopen de collectie ook. 

“Wij kozen voor Redkiwi, omdat het qua gevoel goed zat en zij goed begrepen wat er nodig is voor de groei die Bold Monkey doormaakt”, aldus Eveliene van Zanten – e-commerce specialist. “Daarnaast sloot het verhaal van Redkiwi goed aan bij ons budget, de krappe deadline en werken ze met Magento, onze vereiste voor de bouw van de shop.”

CREATE

Extravagant. Uniek. Bij Bold Monkey geldt: more = more!

De huisstijl stond redelijk vast. De kleuren en typografie waren opgenomen in de styleguide en een moodboard gaf de sfeer weer. Aan Redkiwi de opdracht: maak een webshop, met de benodigde functionaliteiten, die precies het Bold Monkey gevoel weergeeft. UX designer Sander heeft from scratch een design voor de webshop gemaakt en sloeg daarmee direct de spijker op z’n kop. Eveliene licht toe: “Dit was voor ons het spannendste deel van het hele traject. Snapt het bureau precies wat wij bedoelen met ‘het Bold Monkey gevoel’? Én kunnen ze dat ook overbrengen? Toen wij het concept van het design zagen waren wij direct overtuigd: Yes, zij snappen het, dit is wat wij bedoelen!” 

Kiwi Sander heeft een eigenzinnig design gemaakt wat past bij het ‘stay bold, not beige’ gevoel van het merk. Op basis van de kleurenwaaier en een moodboard was het de uitdaging om de uitgezette stijl in een digitaal sausje te gieten. 

Het uitgebreide kleurenpalet is generiek toe te passen; je kunt de kleuren aanpassen in de backend. Dit kan voor elke achtergrond van elk product en voor sommige elementen kan er een kleur uit de styleguide worden gekozen. Sander: “De klant kan dus helemaal losgaan, wat naadloos aansluit bij dat wat ze met het merk Bold Monkey willen overbrengen: Boldness & brightness.”

DIGITAL: Een unieke custom made shop die anders durft te zijn.

Het e-commerce team stond te popelen!

Een unieke custom made shop die anders durft te zijn. De developers van het Magento team hebben de layout en de afwijkende vormgeving van het unieke design volledig custom made ontwikkeld. Door het design voelt de webshop echt anders aan dan andere shops. De productpagina’s zijn volledig op maat gemaakt, hierdoor ziet het er niet meer uit als een standaard webshop. Het lijkt eerder een landingspagina van een product in plaats van een webshop. De landingspagina’s om de producten te etaleren zijn onderscheidend. Echter is de informatie over het bestellen en de call-to-action heel duidelijk aanwezig. De vormgeving was de grootste uitdaging, bijvoorbeeld het schuine stijlelement. Voor de developers was er maar 1 taak, bouw het precieze design na en zorg dat het werkt. Zo gezegd…

Eveliene over de technische realisatie: “De samenwerking met Redkiwi was heel fijn. De lijntjes waren kort, ook met de developers, waardoor we snel konden schakelen. De ontwikkelpunten werden snel opgepakt, ook met kleine dingetjes tussendoor. Het hele project was een fijne ervaring.” 

De webshop is gebouwd in Magento 2 en is helemaal klaar voor de groei die het merk te wachten staat. Opschalen is dan ook geen probleem. De elementen zijn herbruikbaar gemaakt, hierdoor kan Bold Monkey zelf makkelijk contentblokken toevoegen. Consumenten kunnen op de verpakking van het product een QR code scannen waarmee zij worden doorgelinkt naar de handleiding. Super handig! Uiteraard is er een koppeling die de voorraden bij werkt. Voor de grootste fans kunnen producten ook worden besteld door middel van een pre-order module, waardoor je je ultieme collectors item (limited edition) alvast reserveert tot het moment dat deze leverbaar is. Want voor je het weet is de kans op een unieke gouden kraanvogel gevlogen. 

IMPACT: Iedereen kijkt uit naar de BOLD-AS-EVER wannahaves!

Een shop die met het merk meegroeit

De eerste orders kwamen snel na livegang binnen. Mensen hadden naar de collectie van het nieuwe interieurmerk uitgekeken en er was flink aandacht in de media en bij influencers voor het merk. Bij livegang telde de collectie 35 producten en deze wordt steeds verder uitgebreid. De collectibles zijn extravagant en sommige producten van de collectie zijn er in een gelimiteerde oplage. Van deze limited edition items zijn er wereldwijd slechts een aantal beschikbaar. Bijvoorbeeld de panter tafel (jazeker) heeft een beperte oplage én iedere panter heeft een gouden ketting met een nummer. Bijzonder én uniek dus!

De shop wordt continu geoptimaliseerd om het naar een steeds hoger niveau te tillen. De collectie wordt steeds uitgebreidt met nieuwe, mooie en bold-as-ever-wannahaves! 

 Ontdek Bold Monkey, voordat je te laat bent….

De designfase was voor ons het spannendste deel van het hele project. Snapt het bureau precies wat wij bedoelen met ‘het Bold Monkey gevoel’? Én kunnen ze dat ook visueel overbrengen? Toen wij het concept van het design zagen waren wij direct overtuigd: Yes, zij snappen het, dit is wat we bedoelen!”

Eveliene van Zanten

e-commerce specialist - Bold Monkey