Continental Bakeries: een nieuwe visuele identiteit

Hoe een goede website de identiteit van een bedrijf kan versterken, laat Continental Bakeries zien. Naar aanleiding van de nieuwe huisstijl ontwikkelden we samen met hen een krachtige online strategie. Een strategie die past bij het motto: Creating affordable daily moments of goodness and delight!

  • Continental Bakeries

    Website, Wordpress

  • Wat hebben we gedaan?

    Strategie, Design, Development, Fotografie

Continental Bakeries

Continental Bakeries is een Europese bakkerijgroep gespecialiseerd in de productie van koekjes, broodvervangers en toast. Ze richten zich op private label producten en op een aantal prachtige eigen merken, zoals Haust, Gille, Bussink en Brinky. Continental Bakeries is in de groei en die groei wil ze natuurlijk graag doorzetten.

De website als tool

De marketingstrategie en de nieuwe huisstijl van Continental Bakeries zijn erop gericht om de identiteit van het bedrijf te versterken. Voor de online strategie betekent dit: NOG meer zichtbaarheid online. De nieuwe website is dan ook veel meer geworden dan een online overzicht van het assortiment. De site is echt een instrument om doelgroepen te informeren en te overtuigen.

Strategie: aandacht voor momenten

Om de online ambities van Continental Bakeries te kunnen vertalen naar online resultaat, hebben we samen een stevige online strategie ontwikkeld. Deze is er vooral op gericht om de idealen van Continental Bakeries te laten zien. Wat Continental Bakeries wil, is bijzondere momenten creëren in dagelijkse levens. Bij de thee, op feestjes, met Pasen, bij het ontbijt, tussendoor, zomaar. Continental Bakeries vindt het belangrijk dat de momenten waarop we even meer aandacht voor elkaar hebben dan normaal, in stand blijven. De producten van Continental Bakeries, die met veel aandacht voor de omgeving en het milieu worden geproduceerd, zijn er speciaal voor al deze momenten.

De site is echt een instrument om doelgroepen te informeren en te overtuigen.

Design met een verhaal

Mooi zulke idealen, maar hoe vertaal je die nu naar een website? Een piece of koekie voor Redkiwi vormgever Aniek. De site is helder en sfeervol geworden. Uit het compacte menu blijkt meteen dat het gaat om momenten. Ook de beelden vertellen het verhaal van Continental Bakeries. Ze geven meteen het goede gevoel en ze laten zien waar het Continental Bakeries om gaat: kwaliteit, duurzaam geproduceerde producten en natuurlijk: mooie momenten, met elkaar.

Aniek Velthuizen
Dit was een erg tof project om te doen! Werken met mooie fotografie is een feestje! Aniek Velthuizen - UX Designer

Custom made in WordPress

Om de site precies zo te bouwen als Continental Bakeries voor ogen had, hebben we hem custom gebouwd in WordPress. De site is makkelijk zelf te beheren.

Intranet en social media

Toen de website eenmaal klaar was, hebben we voor Continental Bakeries ook het intranet aangepakt. En we hebben de social media kanalen netjes ingericht. Klaar voor gebruik!

Deel deze case

Erik staat voor je klaar!

Ready to create digital impact? Deel jouw uitdaging!

Erik Mikx (Digital consultant)

info@redkiwi.nl
010 - 281 96 33

Stuur Erik een bericht

Of laat je terugbellen

Erik belt jou!

  • Wij gebruiken deze gegevens alleen om contact met je op te nemen, niet voor advertentiedoeleinden. De gegevens worden maximaal 3 maanden bewaard.
  • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.

Een berichtje:

  • Wij gebruiken deze gegevens alleen om contact met je op te nemen, niet voor advertentiedoeleinden. De gegevens worden maximaal 3 maanden bewaard.
  • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.