Digitaal versnellen met Croonwolter&dros.

Digitaal versnellen.

Met 3.000 medewerkers is Croonwolter&dros het grootste in elektrotechniek, werktuigbouwkunde, automatisering en informatisering gespecialiseerde bedrijf van Nederland. Om koploper te blijven binnen hun markt werd het hoog tijd om digitaal te versnellen. De samenwerking met Redkiwi begon in 2020 met een SEO strategie en werd opgeschaald met diverse SEO werkzaamheden. Een paar jaar later werd de volledige digital marketing strategie aangepakt waardoor data en advertising elkaar nu versterken.

Co-creatie, groeien doen we samen.

De digitale marketingstrategie van Croonwolter&dros was een flinke uitdaging omdat het bedrijf diverse services aanbiedt voor heel veel verschillende doelgroepen. Croonwolter&dros kent de doelgroep; onze consultants de digitale wereld. Aan ons, als digitale partner, de vraag om de verschillende doelgroepen gehoord te laten voelen vanuit een gedegen digital marketing strategie. Deze co-creatie heeft Croonwolter&dros geholpen intern draagvlak te creëren binnen het bedrijf. Aan de hand van data werd het plan van aanpak en de opbrengst duidelijk gevisualiseerd.

Oplossingsgericht denken.

Om de digitale strategie een succes te laten worden, moest de huidige productgerichte website op de schop. Het werd tijd voor een oplossingsgerichte website die aansluit op de verschillende behoeften van de doelgroep. Hoe? Door middel van SEO-acties, advertising en optimalisaties verkregen uit data-inzichten. Pagina’s moesten heringericht worden met de wens van de eindgebruiker in gedachten. Daarnaast worden de verschillende doelgroepen via een always-on advertising strategie aangesproken op diverse platformen met gerichte posts passend bij de thema’s die interessant zijn voor hun. Met data wordt de customer journey verbeterd en geoptimaliseerd.

Tijdlijn - de roadmap van digitaal versnellen.

De uitwerking van een digital marketing strategie ging natuurlijk niet van de ene op de andere dag. Bij digitalisering werken we graag met een roadmap, namelijk het digital maturity model. Op basis van toegevoegde waarde voor onze klanten én hun klanten bepalen we wat de volgende stap is in de digitale transformatie.

  • 2020

    Het analyseren en uitwerken van een SEO strategie. Na het in kaart brengen van de huidige SEO positie van Croonwolter&dros ontwikkelden we samen een plan om op de korte termijn meer impact te creëren en op de lange termijn de positie in zoekmachines te versterken.

  • 2021

    Training in data-analyses en datagedreven beslissingen maken.

  • BEGIN

    2022

    Strategisch aan de slag met het digital marketing plan. Nadat de doelstellingen en visie bepaald zijn binnen een traject van twee maanden, volgden de data strategie en roadmap. Hierin zaten concrete actiepunten die direct bijdragen aan het behalen van doelstellingen én actiepunten die bijdragen aan de data volwassenheid.

  • EIND

    2022

    De executie van het digital marketing plan. Het mediaplan uitwerken, advertising setup bepalen, dashboarding voor overall performance én het doorvoeren van data layers om de prestaties van formulieren in beeld te krijgen.

"

De fijne samenwerking maakt Redkiwi zo uniek. Ze doen wat ze beloven, zijn proactief én treden op als echte strategische consultant. We werken een plan tot in de details samen uit zodat wij er ook écht achter staan. Vervolgens is er wel wederzijds respect over het tempo van de uitvoering. Dit biedt ons de gelegenheid om soms gas te geven en soms even op de rem te drukken.’’

Daisy van den Brand

Manager Marketing & Communicatie

Volgende case

Bold Monkey

Samen ontwikkelden wij een webshop die zowel inspireert, informeert als aanzet tot conversie.