Een nieuwe strategie voor Croonwolter&dros

Van SEO naar maandelijkse digitale marketing samenwerking

Our work
Digitale strategie
Advertising
SEO
Data
Doelgroep
Content

Challenge

Croonwolter&dros behoort tot een van de grootste bedrijven van Nederland, gespecialiseerd in elektrotechniek, werktuigbouw, automatisering en informatisering. Om die positie te behouden, werd het hoog tijd om digitaal te versnellen. 

De samenwerking begon bij een SEO strategie in 2020, gevolgd door SEO werkzaamheden en een paar jaar later is de hele digital marketing strategie aangepakt waarin data en advertising zijn verwerkt en elkaar versterken.

Result

SEO positie

Gigantisch verbeterd

Uitstappercentage op conversie pagina's

-23,13%

Campagne i.s.m. Avans

+200% aanmeldingen

Constante stroom MQL leads

86% goedkoper dan industrie benchmark

Co-creatie, groeien doen we samen

De digitale marketingstrategie van Croonwolter&dros was een flinke uitdaging omdat zij gigantisch veel services aanbieden voor heel veel verschillende doelgroepen. Croonwolter&dros kent de doelgroep; onze consultants de digitale wereld. Aan ons, als digitale partner, de vraag om de verschillende doelgroepen gehoord te laten voelen vanuit een gedegen digital marketing strategie. Deze co-creatie heeft Croonwolter&dros geholpen intern draagvlak te creëren binnen het bedrijf omdat aan het plan van aanpak en de opbrengst duidelijk visueel werd aan de hand van data.

Oplossingsgericht denken

Om hun digitale strategie een succes te laten worden, moest de huidige productgerichte website op de schop. Het werd tijd voor een oplossingsgerichte website die aansluit op de verschillende behoeften van de doelgroep. Hoe? Door middel van SEO-acties, advertising en optimalisaties verkregen uit data-inzichten. Pagina’s moesten heringericht worden met de wens van de eindgebruiker in gedachten. Daarnaast worden de verschillende doelgroepen via een always-on advertising strategie aangesproken op diverse platformen met gerichte posts passend bij de thema’s die interessant zijn voor hun. Met data wordt de customer journey verbeterd en geoptimaliseerd.

Het circuit van digitaal versnellen

De uitwerking van een digital marketing strategie ging natuurlijk niet van de ene op de andere dag. Bij digitalisering werken we graag met een roadmap, namelijk het digital maturity model. Op basis van toegevoegde waarde voor onze klanten én hun klanten bepalen we wat de volgende stap is in de digitale transformatie.

De roadmap van digitaal versnellen

2020: Het analyseren en uitwerken van een SEO strategie. Na het in kaart brengen van de huidige SEO positie van Croonwolter&dros ontwikkelden we samen een plan om op de korte termijn meer impact te creëren en op de lange termijn de positie in zoekmachines te versterken.

2021: Training in data-analyses en datagedreven beslissingen maken.

Begin 2022: Strategisch aan de slag met het digital marketing plan. Nadat de doelstellingen en visie bepaald zijn binnen een traject van twee maanden, volgden de data strategie en roadmap. Hierin zaten concrete actiepunten die direct bijdragen aan het behalen van doelstellingen én actiepunten die bijdragen aan de data volwassenheid.

Eind 2022: De executie van het digital marketing plan. Het mediaplan uitwerken, advertising setup bepalen, dashboarding voor overall performance én het doorvoeren van data layers om de prestaties van formulieren in beeld te krijgen.

Begin 2023: 
Bouwen aan digitale volwassenheid en monitoren van de strategievoortgang. Ontdekken van groeikansen en bevorderen van strategie-adoptie binnen de organisatie. We genereren een continue stroom van leads met een stabiele CPL die gemiddeld 86% lager is dan de industrie benchmark. Bovendien richten we ons op het verlagen van het uitstappercentage op de conversiepagina's. In Q1 was dit percentage 39,83% (-23,13% t.o.v. Q4).

Intelligentie door technologie

Weinig aanmeldingen voor duale opleiding Avans

Croonwolter&dros en 4 andere organisaties zijn gevraagd om minimaal 5 studenten te werven voor de opleiding 'Elektrotechniek' aan de Avans Hogeschool. Het beoogde doel moest binnen 6 weken behaald worden. Dit dwong ons om slim om te gaan met het bereiken van jongeren binnen een korte periode.

Uitwerking en resultaat

We hebben hyperlocal targeting toegepast om jongeren rondom middelbare scholen te bereiken. Bovendien hebben we interactieve elementen, zoals een instant experience en display card, ingezet om de interactie met de TikTok doelgroep te versterken.

Croonwolter&dros leverde de content aan, terwijl Redkiwi de campagne opzet, monitort en optimaliseert. De resultaten liegen er niet om: een gemiddelde kijktijd van 4.27 seconden in de DO-fase en 9.78 seconden in de THINK-fase. Binnen 4 weken bereikten we het streefdoel en na 6 weken zien we een indrukwekkende toename van +200% in aanmeldingen vergeleken met het oorspronkelijke doel.

De fijne samenwerking maakt Redkiwi zo uniek. Ze doen wat ze beloven, zijn proactief én treden op als echte strategische consultant.
Daisy van den Brand
Manager Marketing & Communicatie
Danielle van Winden
Head of Digital Marketing

Meer weten over deze case?

Ga het gesprek met Danielle aan! Zij zal je gegarandeerd verrassen.

Connect met Danielle STUUR EEN E-MAIL

Wil je voor een van onze gave klanten werken?

Vind een functie die perfect bij je past.

Career Kiwi