Niets is sterker dan dat ene woord Feyenoord.

Helemaal in 2013 kwam de eerste aanvraag binnen. Het werd tijd voor een eigen webshop.  Sindsdien hebben we samen gebouwd, gelanceerd, vernieuwd en verder geoptimaliseerd. Met inmiddels 9 jaar aan partnership, hebben we menig  stappen gezet. Waarom wij the-one waren? Technische kennis van de bovenste plank en een bureau dat waarmaakt wat ‘ie zegt.

De 12e man en de
Feyenoord beleving!

De 12e man, daar draait het om bij de Feyenoord Fanshop. Vijf jaar na de lancering van de vorige webshop was Feyenoord klaar voor Magento 2 Commerce. Menu is geoptimaliseerd aan de hand van data om in minder clicks bij het product en check-out te komen. Natuurlijk hoort bij de feyenoord-beleving ook een consistent gevoel. Hiervoor moest de SSO-omgeving worden aangepast: een login op feyenoord.nl betekent dat je voortaan ook ingelogd bent op de ticket- en fanshop. Zelf beleven?

Fanshop.feyenoord.nl / Thuisshirt configurator

Conversie-percentage

+20%

Gemiddelde bestelwaarde

+5%

Verkoop d.m.v. personalisatie

41%

Thuisshirt verkoop

+24%

Server reactietijd

-55%

Beoordelings-cijfer

8.9

De shirt configurator

Een bijzonder moment voor de fans, bijzonder uitdagend voor Feyenoord. Gelijktijdig 3500+ bezoekers faciliteren en de snelheid goed door laten lopen. Beschouw het als gedaan. Middels een load balancer, wordt het verkeer over verschillende servers verdeeld. Daarnaast kan de webshop ook nog eens 500 transacties per minuut aan. Als een raketlancering in 2019 schoten de bezoekers en de omzet de lucht in. Personalisatie is een grote speler bij de lancering. Met de shirt configurator stel je zelf je shirt samen: uit of thuis, de titel op je shirt, en het nummer. Tijdens het scrollen, blijven de winkelmand en bestelknop in beeld.

Private shopping

2020 stond in het teken van Covid-19; supporters mochten maar sporadisch wedstrijden bijwonen. Om fans in de watten te leggen en niet simpelweg restitutie aan te bieden, maakte Feyenoord het mogelijk een exclusief full supporter shirt te bestellen via haar webshop. In koppeling met SSO moest bij inlog gecheckt worden of je full-supporter bent, en hoeveel kaarten jij onder jouw naam houdt. Mocht je niet aan de vereisten voldoen, kreeg je  het exclusieve full-support shirt niet te zien. Via Sports Alliance werd een groep aangemaakt, en via Magento Commerce gedeeltes van de webshop afgeschermd.

Omzetstijging

90%

Conversie-
percentage

25%

Gemiddelde orderwaarde

5%
  • 2013

    Een eigen webshop bouwen

  • 2014

    ERP koppelen en klantreis optimaliseren

  • 2018

    Migratie van Magento 1 Community naar Magento 2 Commerce en het continu doorontwikkelen van de webshop middels sprints

  • 2019

    Recordomzet behaald met lancering shirts

  • 2020

    Lancering exclusief shirt (private shopping)

Deze webshop is klaar voor de toekomst.

9 jaar partnership door
continue ontwikkeling

"

In onze ogen is het bouwen van een nieuw e-commerce platform een specialisme. Als je dat niet zelf in huis hebt, kun je beter samenwerken met goede leveranciers.”

Kevin Stolze

E-commerce manager - Feyenoord

Volgende case

Bold Monkey

Samen ontwikkelden wij een webshop die zowel inspireert, informeert als aanzet tot conversie.