Hatenboer-Water

Hatenboer-Water is specialist in waterbehandeling voor diverse zakelijke markten. En dat al sinds 1906! Nu, ruim 100 jaar later staat Hatenboer-Water bekend als full service bedrijf voor waterbehandeling. Met vestigingen in Nederland en Singapore leveren zij wereldwijd duurzaam water aan offshore en land based industrieën. Een internationaal bedrijf, met behoefte aan een internationaal georiënteerde website!

Lees verder

Tailor made water

De vraag

Breng alle informatie samen en ontwerp een website zodat Hatenboer-Water klanten wereldwijd kan bedienen.

De uitdaging

Door veelzijdigheid aan activiteiten op het gebied van water is het een uitdaging om duidelijk te maken waar Hatenboer-Water voor staat.

De wereld achter water

Create

Hatenboer-Water heeft veel informatie beschikbaar voor haar klanten. Ze ontwerpen, produceren, installeren en onderhouden waterbehandelingssystemen, maar leveren ook de spares & consumables én hebben een adviesafdeling over waterkwaliteit die trainingen en bemonsteringen verzorgt.

Het showen van en vertellen over hun gehele scope of supply is daarom het grootste doel van de website. Maar, ze bieden zo veel aan, dat de route naar ‘the perfect match’ soms nog wel eens een ingewikkelde kan zijn. Door veelzijdigheid aan activiteiten op het gebied van water is het een uitdaging om duidelijk te maken waar Hatenboer-Water voor staat. Daarbij moeten ook de verschillende klantenkringen worden benaderd. Naast de nautische klanten moet bijvoorbeeld ook de tuinbouw, food & beverage én de aquacultuur worden aangesproken. Redkiwi ontwikkelde een overzichtelijke website in TYPO3 om dat inzichtelijk te maken!

So much to tell

Digital

We hebben veel gebruik gemaakt van contentblokken met daarin korte tekstjes en foto’s. Met deze contentblokken is het niet alleen voor de gebruikers overzichtelijk en gebruiksvriendelijk, maar ook voor Hatenboer-Water zelf. Door middel van de losse contentblokken kunnen zij in de backend namelijk gemakkelijk content aanpassen en verwisselen, zonder dat de frontend daaronder lijdt.

Het proces hebben we aangepakt middels de scrum-methode. Na korte sprints lieten de verschillende teams de ontwikkeling zien. Op die manier werden alle verzoeken direct doorgevoerd en eventuele problemen opgelost. Na livegang is Redkiwi drie dagen intern bij Hatenboer-Water op kantoor geweest om alle ins & outs van de website uit te leggen.

Sinds begin 2019 staat ook hatenboer-neptunus live. Deze website is ontwikkeld in hetzelfde CMS. Waar Hatenboer-Water alleen Engelstalig is opgeleverd, is deze website beschikbaar in twee talen; Nederlands en Engels.

Een website met

Impact

Sinds maart 2018 is de website van Hatenboer-Water live. De website is goed vindbaar en up-to-date. Zo gebruikt het personeel de website als bron om documenten bij de klant te krijgen. Bezoekers vinden sneller de gewenste informatie. Door de herstructurering en verschillende toepassingen is er een overzichtelijke website ontwikkeld. Bijvoorbeeld door de juiste filters. Slimme zoekfilters op de productpagina brengen je snel op de juiste plek. Je kunt selecteren op basis van markt, soort product en merk. We hebben subfilters aangemaakt die de zoektocht naar het juiste product eenvoudiger maken. Bij het selecteren van de filters, wordt het dynamische zoekveld direct aangepast.

Hatenboer-Water heeft wereldwijd vertegenwoordigingen. Op een dynamische wereldkaart worden alle locaties van agents en stock points automatisch ingeladen door middel van de Geocoding API. Deze API haalt de lengte- en breedtegraad op, op basis van de bedrijfsadressen in Google Maps. Deze adressen worden daarna automatisch in de backend gekoppeld aan de, op maat gemaakte, legenda.

Het andere pareltje, is de zelfgebouwde Mailchimp plugin. In Typo3 bestond deze koppeling nog niet. En bestaat een koppeling niet? Dan bouwen wij hem zelf. Het is nu mogelijk om je via het contactformulier automatisch te laten inschrijven voor de nieuwsbrief van Hatenboer-Water. De website geeft weer welke wereld er achter water schuil gaat en bedient overzichtelijk de klanten van Hatenboer-Water.

Onze bezoekers komen uit alle hoeken van de wereld en hebben elk een eigen specifieke behoefte. We hebben in het voortraject uitgebreid de tijd genomen om met elkaar de site grondig te overdenken. Waar en hoe bereiken we alle takken van sport? Tailor Made Water is als overkoepelende tagline een goed uitgangspunt gebleken. De website geeft de juiste inkleuring.

Cynthia Meulenkamp-Nooteboom

Manager Communications