Disrupten van de markt met HelloBUS

Een nieuw tijdperk

HelloBUS verandert de touringcar-wereld drastisch: middels landelijke dekking en een ongekende backoffice maken zij het mogelijk gemakkelijk en snel een touringcar mét prijsopgave te boeken. Geen offertes, geen verborgen kosten. Gemakkelijk voor de gebruiker, maar met een achterliggende techniek waar je u tegen zegt. Binnen 5 maanden na het eerste gesprek lag er een ready-to-launch-platform.

Welke specialismen wisten HelloBUS tot een succes te brengen? De drie d’s! Design, Digital Marketing en Development.

Design van de huisstijl & branding

Een HelloBUS boeken is heel leuk. Zij maken het mogelijk gemakkelijk en snel een touringcar te boeken. Geen offertes, geen wachttijden. Gemak en fun is ook precies waar de huisstijl om draait. Drie kleuren, één hoofdelement: de kleuren staan voor fun, happiness en trust. Naast dat je met plezier een HelloBUS boekt, wil je er natuurlijk op vertrouwen dat hij je naar je eindbestemming brengt. Het hoofdelement, de lach, komt overal terug. Van de website tot op het design van de bus. Daarnaast is ook gekozen voor een in-your-face lettertype dat nét een tikje anders is.

Design voor UX

Om het boeken van een HelloBUS zo eenvoudig mogelijk te maken, hebben wij verschillende research methodes gebruikt. Interviews, 5 second splits test en een (hi-fi prototype) usability test.

Digital Marketing

Digital marketing heeft er voor gezorgd dat HelloBUS data-driven aan de slag gaat. Aan de hand van een plan, implementatie en continue optimalisatie zorgen we ervoor dat HelloBUS écht datagedreven aan de slag gaat.

Advertising

Voor HelloBUS hebben wij een lanceringscampagne op social media en Google gelanceerd. Op basis van het See-Think-Do-Care model zijn we aan de slag gegaan met het mediaplan in combinatie met een juiste kanalenstrategie om een single brand experience te genereren. Daarnaast hebben wij doelgroep- en zoekwoorden onderzoek gedaan op basis van persona’s.

Data

Tijdens de ontwikkeling van het platform zijn we afgestapt van de standaard analyse mogelijkheden van Google Analytics (GA4) om bredere inzichten te genereren. In plaats daarvan hebben we eigen rapportages gebouwd aan de hand van custom parameters en dimensions. Deze analyses zijn beschikbaar voor zowel management en operatie in een overzichtelijk dashboard. Zo gaat HelloBUS écht data-driven te werk.

Development

Dit alles was uiteraard niet mogelijk zonder een flinke dosis development. Er is een complexe API gekoppeld om alle custom data te meten. Daarnaast is er een API ontwikkeld waarmee het reserveringsproces is geautomatiseerd. Hiermee kan direct een prijs opgevraagd worden voor de gewenste busreis. Het HelloBUS platform is ontwikkeld als een headless applicatie waarbij de website op de achtergrond informatie verstuurt naar en ontvangt van de API. Door een duidelijke scheiding tussen front- en back-end kan volledig gefocust worden op de user experience zonder dat beperkingen van de back-end in de weg zitten

"

Om een hip e-commerce-traject van de grond te krijgen in de traditionele touringbus-wereld is luisteren naar de klant super belangrijk. Dat kan Redkiwi als geen ander”

Erik de Roo

Directeur Gebo Tours

Volgende case

HTM

325.000 dagelijkse reizigers soepel van A naar B met HTM.