HTM is dé vervoersmaatschappij van de Haagse regio - dagelijks 325.000 bezoekers. Hun vraag aan ons? Een compleet nieuw, intuïtief platform met reisplanner, actuele lijninfo, storingsmeldingen, informatie over vervoerbewijzen. Daarnaast moesten hun corporate story, vacatures, mvo-beleid, en cijfers en resultaten op dezelfde plek komen Daar was geen ruimte voor op de vorige website, en gebeurde allemaal via een aparte, corporate site. Omslachtig. Dat moet gewoon op één plek kunnen! De tijdlijn van dit project? 5 maanden
Uitstekende communicatie tijdens het ontwikkelproces is een vereiste. Als product owner en aanspreekpunt van HTM, werkte Kim op kantoor bij Redkiwi. Korter dan dit kunnen de lijntjes niet. Zo vlogen we samen door de afvinklijst heen.
De nieuwe website is gebouwd in het CMS van TYPO3. Dit mag dan wat complexer zijn dan de vorige website, maar met een paar kleine lessen waren de HTM’ers helemaal vertrouwd. Een maand voor lancering zat één van onze kiwi’s een week lang op het hoofdkantoor om content te vullen. Voor livegang hebben we met een clickable design van Figma een prototype gemaakt om de site te testen en struikelblokken te voorkomen onder reizigers groepen. Als kers op de taart hebben we digital marketing geïntroduceerd, met overzichtelijke analytics en een duidelijk strategie wanneer je welke social media inzet.
Of we het nou over Hagenaren en Hagenezen hebben, parlementariërs, duindagjes-mensen, regionale shoppers, cultuursnuivers en flinke ladingen buitenlandse toeristen, ze moeten allemaal op de juiste plek terechtkomen in de hofstad of omliggende gemeenten. Daarvoor zorgt HTM, en dan hebben we het over net-geen-tien miljoen reizigers per maand. Veel van hen zijn voor hun reisinformatie afhankelijk van de HTM-site.
Specialist Reizigerscommunicatie