Soepel van A naar B met HTM

325.000 dagelijkse reizigers soepel van A naar B

Our work
Website
UX/UI
Data
Doelgroep
Toegankelijkheid

Challenge

HTM is dé vervoersmaatschappij van de Haagse regio - dagelijks 325.000 bezoekers. Hun vraag aan ons? Een compleet nieuw, intuïtief platform met reisplanner, actuele lijninfo, storingsmeldingen, informatie over vervoerbewijzen. 

Daarnaast moesten hun corporate story, vacatures, mvo-beleid, en cijfers en resultaten op dezelfde plek komen.

Daar was geen ruimte voor op de vorige website, en gebeurde allemaal via een aparte, corporate site. Omslachtig. Dat moet gewoon op één plek kunnen! De tijdlijn van dit project? 5 maanden.

Result

Impact

325,000 reizigers per dag

Partner

5+ jaar

Development

Platform & corporate website

Iedereen op de juiste plek in de hofstad en omliggende gemeenten

Samen sprinten

Uitstekende communicatie tijdens het ontwikkelproces is een vereiste. Als product owner en aanspreekpunt van HTM, werkte Kim op kantoor bij Redkiwi. Korter dan dit kunnen de lijntjes niet. Zo vlogen we samen door de afvinklijst heen.

Techniek van ons allemaal

De nieuwe website is gebouwd in het CMS van TYPO3. Dit mag dan wat complexer zijn dan de vorige website, maar met een paar kleine lessen waren de HTM’ers helemaal vertrouwd. Een maand voor lancering zat één van onze kiwi’s een week lang op het hoofdkantoor om content te vullen. Voor livegang hebben we met een clickable design van Figma een prototype gemaakt om de site te testen en struikelblokken te voorkomen onder reizigers groepen. Als kers op de taart hebben we digital marketing geïntroduceerd, met overzichtelijke analytics en een duidelijk strategie wanneer je welke social media inzet.

Het resultaat - ég mooi

Reizigers? Reizen nu met gemak. De andere stakeholders? De vacaturepagina is ondergebracht, de corporate pagina staat netjes in het menu, er is een pagina waarop omwonenden meer kunnen lezen over aankomende werkzaamheden en er staat een OV-dashboard online waar vervoerscijfers maandelijks inzichtelijk zijn. HTM blij, wij blij.

Redkiwi heeft door hun ervaring in reizigerssites ons geholpen om heldere keuzes te maken die werken. De communicatie was makkelijk en bovenal super leerzaam.
Kim ‘s Gravenmade
Product Owner
Jasper Verbunt
CEO & Founder

Meer over deze case weten?

Ga het gesprek met Jasper aan! Hij werkt al meer dan 20 jaar in het vak en zal je gegarandeerd verrassen.

Connect met Jasper STUUR EEN E-MAIL

Of ontvang je liever een bureau presentatie?

Wij komen ook graag op locatie bij je langs.

JA, STUUR MIJ ER EEN MAIL