Join the world of Mammoet
De vraag
De oude website sloot niet meer aan bij het bedrijf. Een website waarmee we meer (potentiële) klanten kunnen bedienen!
De uitdaging
De uitdaging lag met name in het uittekenen van de doelgroepen door middel van persona's, het gehele proces en de customer journey die daarbij hoort.
Mammoet Merchandise
Mammoet-wil al haar doelgroepen – van consumenten en Gold Members tot retailers en personeel – optimaal kunnen bedienen. Daarom aan ons de vraag of we een e-commerceplatform konden ontwikkelen dat overal ter wereld bereikbaar is. De shop moest geoptimaliseerd zijn voor elk device. Duidelijk. Daar hebben we voor gezorgd dus!
Verschillende productcategorieën
Op mammoetstore.com staan alle gadgets, schaalmodellen en kleding van Mammoet. Redkiwi heeft deze webshop in drie vormen opgezet:
Een team vol expertise
Voorafgaand aan de technische realisatie hebben we diverse strategische sessies gehad met Mammoet. Hierbij waren vanuit Redkiwi verschillende disciplines betrokken, waaronder techniek, design en online marketing. Uit de strategische sessies kwam een volledig plan. Het project is daarna opgedeeld in twee deelprojecten:
- Design (volledig responsive)
- Technische realisatie
De shop moest geoptimaliseerd zijn voor elk device. Duidelijk. Daar hebben we voor gezorgd dus!
E-mailmarketing
De webshop is voorzien van Spotler en van een storelocator. De klanten zijn geïmporteerd in beide systemen en onderverdeeld in de vijf klantgroepen. Vanuit Spotler kan Mammoet eenvoudig zelf verschillende mailingcampagnes uitvoeren. Spotler geeft heldere statistieken, zodat elke nieuwe actie nog beter afgestemd kan worden op de betreffende doelgroep.
De back-end en het backofficesysteem
We ontwikkelden het e-commerceplatform in Magento en koppelden de webshop back-end met het backofficesysteem (SAP). Ideaal voor zowel orderplaatsingen als voorraadbeheer en de afhandeling van productverzendingen.