Medians

Wil je proefpersoon worden voor een medisch onderzoek? Dan ben je bij Medians aan het juiste adres. Medians is een online platform waarop je een overzicht vindt van actuele medische onderzoeken. Een website met zeer betrouwbare gegevens dus. De kunst is om al deze informatie op een overzichtelijke manier te verwerken. Of ons dat gelukt is? Bewonder de nieuwe website met je eigen ogen!

  • Medians

    Medische proefpersonen, TYPO3, online platform, een nieuw jasje

  • Wat hebben we gedaan?

    Concept, strategie, design, front-end & back-end development, projectmanagement

Nieuw jasje

De opdracht: een website bouwen die mensen triggert om medisch proefpersoon te worden. De vorige website van Medians was verouderd en visueel niet echt aantrekkelijk. En om zowel de Nederlandstalige, Duitstalige als Engelstalige proefpersonen te benaderen, bestonden er drie aparte domeinen. Kortom: tijd voor een website met een geheel nieuw jasje, met meerdere talen onder één domein.

#TMI

Too much information? Nee hoor! We hebben de grote hoeveelheid informatie overzichtelijk weten weer te geven op de website. Zo hebben we bijvoorbeeld gebruikgemaakt van korte animatievideo’s en hebben we de informatie in een vraag & antwoord-structuur gegoten. Zo vindt de bezoeker de nodige informatie in één oogopslag. Ook kozen we voor zachte kleuraccenten voor een prettige leesbaarheid.

Rick (back-end developer bij Redkiwi): ‘Om het zoekproces van de websitebezoeker zo soepel mogelijk te laten verlopen, hebben we gebruikgemaakt van filters en een slimme zoekfunctie. Je kunt filteren op variabelen zoals geslacht, onderzoekscentrum en locatie. De pagina herlaadt geruisloos en snel, waardoor je direct een onderzoek vindt waarvoor je in aanmerking komt. Daarnaast hebben we een kaart geïmplementeerd die laat zien waar actuele onderzoeken plaatsvinden.’

Samenwerking

Lars (mede-eigenaar Medians): ‘De samenwerking met Redkiwi verliep heel soepel. Je merkt dat ze veel ervaring hebben en hun portfolio sprak ons erg aan, vooral qua look-and-feel. De werksessies waren prettig om elkaar beter te leren kennen, maar ook om onze doelgroepen uit te diepen. Nadat we alles in kaart hadden gebracht, gingen we langzaamaan naar de designfase. Via Invision kregen we de designs te zien, waardoor we meteen al een goed beeld hadden van het uiteindelijke design.’

‘En het design werkt! Wij draaien onze website actief in de landen Nederland, België en Duitsland waar wij respectievelijk de volgende verhoogde conversiepercentages hebben gerealiseerd:

– Nederland +35%;
– België +35%;
– Duitsland +50%.

Een significante toename dus.’

Ik ken maar weinig websites die op mobiele devices zo gebruiksvriendelijk zijn!
Lars Admiraal (mede-eigenaar Medians)

Mobile first

Lars: ‘Onze grootste doelgroep zijn studenten. Omdat zij veel op mobiel surfen, was een responsive website een must. En ik ben erg blij met het eindresultaat! Ik ken maar weinig websites die op mobiele devices zo gebruiksvriendelijk zijn! Daarnaast krijgen we veel positieve feedback over onze website van de onderzoekscentra en proefpersonen. Al met al: een zeer gebruiksvriendelijke website die doet wat hij moet doen!’

Deel deze case

Erik is je man!

Heb je het gevoel dat Redkiwi jou kan helpen? Bel of mail Erik!

Erik Mikx (Digital consultant)

info@redkiwi.nl
010 - 281 96 33

Stuur Erik een bericht

Of laat je terugbellen

Erik belt jou!

  • Wij gebruiken deze gegevens alleen om contact met je op te nemen, niet voor advertentiedoeleinden. De gegevens worden maximaal 3 maanden bewaard.
  • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.

Een berichtje:

  • Wij gebruiken deze gegevens alleen om contact met je op te nemen, niet voor advertentiedoeleinden. De gegevens worden maximaal 3 maanden bewaard.
  • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.