Provalliance is het grootste kappersformule huis van Nederland, met labels Cosmo Hairstyling, Team Kappers en Brainwash en toendertijds Yes! Salons. Het totale netwerk van Provalliance Nederland bestaat uit ruim 375 salons met jaarlijks 3 miljoen bezoekers. Gevraagd zijn vier nieuwe brand websites die een belangrijke rol spelen in de digitale strategie. Niet alleen een mooi visueel plaatje creëren, maar ook bezoekers zo snel mogelijk door de funnel leiden en ze in contact brengen met de salons.
Best een uitdaging. De vier merken hebben namelijk een totaal eigen stijl en moeten ieder hun eigen doelgroep inspireren en informeren. Informatie per salon moet altijd up-to-date zijn. Om de vier merken efficiënt te beheren, is het een vereiste om een goed hanteerbare interface te ontwikkelen die voor de merken hetzelfde werkt.
De 4 domeinen staan op één CMS en zijn opgezet met dezelfde bouwblokken, met 32 elementen die voor alle merken ingezet kunnen worden. Uiteraard inclusief een CMS-training van ons. Door veel beeldmateriaal op de websites te plaatsen laat Provalliance bezoekers inspireren met de laatste trends en looks van hun klanten. Dit is gerealiseerd door koppelingen te plaatsen op de homepage via een Instagram feed en een Lookbook (via flowbox).
Zo’n snufje waar je als bezoeker misschien niet bij stilstaat, maar waar een technisch fort achterzit. De salons gebruiken software waarin salon-specifieke data is opgenomen. Gegevens als afwijkende openingstijden en NAW-gegevens kunnen worden aangepast. Iedere nacht worden gegevens gesynchroniseerd met Google My Business zodat ze altijd up-to-date zijn. Daarnaast worden de laatste klantreviews per salon ook ingeladen.
Met het hoofdkantoor op de Schiedamsedijk te Rotterdam, waren wij op een steenworp van elkaar verwijderd. Dat maakte de communicatie wel heel eenvoudig. Daarnaast waren wij met onze technische kennis ook de juiste match. Een groot dilemma voor Provalliance was Wordpress versus TYPO3. Wij hakken graag knopen door en aangezien een meertaligheid module niet benodigd was, konden wij met Wordpress snel en efficiënt bouwen - en de kosten laag houden. Alle vier de websites zijn ontwikkeld in het Redkiwi framework. Er wordt niets meer dan nodig ingeladen en de huisstijl van de merken is beschermd. De volledige uitleg van ons Redkiwi framework lees je hier. Het framework heeft een zeer gebruiksvriendelijke interface.
Toen eenmaal duidelijk was dat we een goede samenwerking hadden, werd het project opgeschaald. Provalliance wilde ook graag een brand website om de zakelijke kant ook te belichten. De kapperswereld is namelijk nogal verzadigd en er vinden veel overnames plaats. Deze website laat zien welke labels worden gehanteerd en informeert over de kapperswereld.
Online Marketeer, Provalliance Nederland