Provalliance

LIVE: Cosmo Hairstyling, Team Kappers, Brainwash en Yes! Salons. Kortom de merken van Provalliance hebben nieuwe online platformen om de klanten te bedienen.

Lees verder

De vraag

Creëer 4 platformen voor het op één na grootste kappersbedrijf ter wereld en zowel Nederlands als Europees marktleider.

De uitdaging

Zorg ervoor dat je eenvoudig door de site navigeert en zorg ervoor dat de content altijd variabel en up to date is!

Cosmo Hairstyling, Team Kappers, Brainwash en Yes! Salons

domineren de kapperscene

De naam Provalliance doet wellicht niet meteen bellen rinkelen, maar je bent vast wel eens een van hun merken tegenkomen. Cosmo Hairstyling, Team Kappers, Brainwash en Yes! Salons domineren met 375 salons de kappersscene.  En met 3 miljoen bezoekers per jaar en een omzet van 100 miljoen zijn zij het op één na grootste kappersbedrijf ter wereld en zowel Nederlands als Europees marktleider. Wij hebben als digitaal partner van Provalliance Nederland 4 nieuwe platformen ontwikkeld om de bezoekers aan de merken te binden.

Vier merken met allen een totaal eigen stijl en een eigen doelgroep. De van origine Franse overkoepelende organisatie Provalliance Group heeft in totaal 17 bekende kappersmerken in handen. In de Benelux domineren Cosmo hairstyling, Yes! Salons, Team kappers en Brainwash al jaren het kappers-straatbeeld. 

COSMO HAIRSTYLING

Er is een duidelijke focus geweest op de salon detailpagina’s met hun eigen ‘Maak een afspraak’ knop. Plan eenvoudig online je afspraak in!

Ga naar cosmohairstyling.com

Het was snel duidelijk, de vier sites moeten allemaal hun eigen doelgroep inspireren & informeren en de bezoekers moeten eenvoudig een afspraak kunnen maken. De informatie moet per salon up to date zijn. Om de vier Nederlandse merken efficiënt te kunnen beheren was het een vereiste om de een goed hanteerbare interface te ontwikkelen die voor de verschillende merken op dezelfde manier werkt. “Een makkelijke backend waarin we zelf heel flexibel kunnen werken” ligt Peggy Zwetheul – Head of Marketing van Provalliance Nederland- toe. “Daarnaast moeten onze bezoeker vooral heel eenvoudig door de websites heen kunnen navigeren om zo snel mogelijk de juiste informatie te vinden.” Bezoekers van de website zoeken naar specifieke salons, bijvoorbeeld bij hen in de buurt. Elke salon heeft op het nieuwe platform een eigen salonpagina en hanteert haar eigen openingstijden. Al deze data moet altijd up to date zijn. 

TEAM KAPPERS

Door veel beeldmateriaal op de websites te plaatsen zal Provalliance bezoekers inspireren met de laatste trends en looks van hun klanten. Dit is gerealiseerd door koppelingen te plaatsen op de homepage via een Instagram feed en een Lookbook (via flowbox). 

Ga naar teamkappers.nl

Thijs Hebels – Projectmanager Redkiwi over het project: “De salons gebruiken software waarin de salon-specifieke data is opgenomen. Elke salon kan haar gegevens aanpassen, zoals de openingstijden op feestdagen en de naw gegevens.” Elke nacht worden de gegevens uit het systeem gesynchroniseerd met ‘Google my business’, door een koppeling worden deze gegevens overgenomen op de salonpagina’s van de website. “Dat is natuurlijk super, want bij de salons waar je geen afspraak kunt maken is het wel zo fijn dat wanneer je de route via Google maps start, er direct wordt aangegeven of de salon geopend is. Als bezoeker weet je dat deze info altijd up to date is” – aldus Thijs. Naast de specifieke gegevens zoals adres en openingstijden, worden ook elke dag de laatste klantreviews per salon ingeladen op de website. 

YES! SALONS

Vind je salon met de interactieve ‘salon finder’” Daarna ga je direct door naar de detailpagina voor salongegevens!

Ga naar yes-salons.com

Alle vier de websites zijn ontwikkeld in het Redkiwi framework. Er wordt niets meer dan nodig ingeladen en de huisstijl van de merken is beschermd. De volledige uitleg van ons Redkiwi framework lees je hier. Het framework heeft een zeer gebruiksvriendelijke interface. 

Er kan eveneens eenvoudig content worden toevoegen aan de platformen door een overzichtelijke backend. 

BRAINWASH

Elke salon zijn eigen detailpagina inclusief openingstijden en reviews. En altijd up to date!

Ga naar Brainwash-kappers.nl

We zijn erg blij met de oplevering van de nieuwe websites en geloven dat dit een goede basis is voor de toekomst van onze merken. De samenwerking met Redkiwi was heel prettig, het team was goed bereikbaar en de oplevering verliep zoals afgesproken.

Peggy Zwetheul

Head of Marketing van Provalliance Nederland