Al honger bij het bekijken van de site
De vraag
De oude website sloot niet meer aan bij het bedrijf. Een website waarmee we meer (potentiële) klanten kunnen bedienen!
De uitdaging
De uitdaging lag met name in het uittekenen van de doelgroepen door middel van persona's, het gehele proces en de customer journey die daarbij hoort.
Create
Scelta Mushrooms verwerkt verse champignons tot producten voor de retail, foodservice en industrie. De champignons die je bijvoorbeeld op je diepvriespizza vindt, zijn heel waarschijnlijk afkomstig van Scelta Mushrooms. Ook bij grote restaurantketens vind je de producten van Scelta terug in het menu. Scelta is een groot, modern bedrijf met zeven productielocaties en is koploper op het gebied van food innovatie. En daar sloot de oude website niet meer bij aan. Tijd voor een nieuwe website dus, met als doel: meer (potentiële) klanten!
Het is een echt familiebedrijf met contactpersonen over heel de wereld. Daarom vonden ze het belangrijk om op de website de gezichten achter Scelta Mushrooms te laten zien. Zo’n persoonlijke manier van communiceren is redelijk nieuw in de foodsector. Deze sector is namelijk zeer ingetogen en staat met zijn gezicht vaak richting het champignonbed in plaats van richting de markt. Met deze gloednieuwe website maakt Scelta Mushrooms zijn innovatieve imago wederom waar.
Digital
Om de (potentiële) klant zo goed mogelijk van informatie te kunnen voorzien, hebben we uitgebreid onderzoek gedaan naar de doelgroep. Roy: ‘Redkiwi heeft ons goed begeleid en samen hebben we onze doelgroepen uitgetekend met behulp van persona’s. Ze dachten mee over het gehele proces en over de customer journey.’ Met de kennis die we tijdens de werksessies hebben opgedaan, gingen we aan de slag met het design. En daar zijn we onwijs trots op!
Ook Roy is erg blij met het design: ‘Redkiwi maakte een goed voorstel dat paste bij ons bedrijf en bij de grootte ervan. Het grootste compliment kwam van één van de productiebedrijven waarmee we samenwerken. Direct na livegang lieten zij onze website op een groot scherm zien in hun kantine. Ook zij waren trots!’
Het zijn de kleine dingen die het doen. Met de vlaai die we toegestuurd kregen, konden we Redkiwi gelijk intern voorstellen als onze nieuwe webbouwer.
Roy Janssen
Marketing manager bij Scelta Mushrooms b.v.
Impact
Kortom: de website voor Scelta Mushrooms was een heel uitdagend, leerzaam traject! Mede door de nauwe en prettige samenwerking met Roy, kwamen we in een rap tempo tot een prachtig eindresultaat. De inhoud van de website is (of wordt op dit moment) geschreven in het Engels, Frans, Duits en Nederlands om de internationale markt zo goed mogelijk te bedienen. Het bijzondere aan deze website is dat hij zich automatisch aanpast aan de plek waar jij bent. Stel: je bent in Noord-Amerika, dan word je voorgesteld aan de contactpersoon die het dichtst bij jou in de buurt is. Een stukje techniek waarmee we de persoonlijke benadering van (potentiële) klanten nog eens extra benadrukken.