TW Steel

TW Steel is bekend van de stijlvolle grote horloges. Achter TW Steel zit een mooi verhaal en daar past natuurlijk ook een mooie website bij. Precies daarvoor kwam TW Steel bij Redkiwi: voor een website en webshop in een.

40% Minder afknappers
140% Groei binnen 8 maanden
12% Snellere pagina's
Bekijk de website
Lees verder

TW Steel geeft tijd een nieuwe dimensie

De vraag

De oude website sloot niet meer aan bij het bedrijf. Een website waarmee we meer (potentiële) klanten kunnen bedienen!

De uitdaging

De uitdaging lag met name in het uittekenen van de doelgroepen door middel van persona's, het gehele proces en de customer journey die daarbij hoort.

It's not a watch,

It's a statement

In 2005 zagen Ton en Jordy Cobelens, vader en zoon, een gat in de markt: grote stijlvolle horloges. Ton kwam uit de reclamewereld en Jordy had een DJ-winkel in Zaandam, dus ja… het was een opmerkzaam plan. Maar: zo gezegd, zo gedaan. Ton ontwierp een aantal horloges en Jordy bood ze aan in zijn winkel. Binnen no time waren ze verkocht. Al snel bood Jordy in zijn winkel steeds minder DJ-artikelen aan en steeds meer horloges. Zo ontwikkelde TW Steel zich binnen tien jaar wereldwjd tot een bekend merk. De horloges worden inmiddels verkocht in meer dan honderd landen.

Magento

Website en webshop in één CMS

Bijzonder aan dit project is dat TW Steel om een website en webshop in één vroeg. Het geheel moest een look&feel krijgen die precies past bij de horloges: clean, fris en stoer, zonder ingewikkelde dingen. Belangrijk was dat de site-shopcombinatie makkelijk te beheren en makkelijk te navigeren moet zijn.

Voor TW Steel hebben we allereerst een website opgezet in Magento. Dat is redelijk uitzonderlijk, want Magento is eigenlijk een platform voor webshops en niet voor websites. Maar: we denken in mogelijkheden en niet in obstakels, dus hebben we speciaal voor TW Steel een module aan Magento toegevoegd waardoor er nu een contentdeel is dat net zo makkelijk te beheren is als een WordPress site. Via een aantal verschillende content templates kan TW Steel eenvoudig zelf echt mooie contentpagina’s maken. Op de site zie je dit terug aan de paginabrede sfeerbeelden. Natuurlijk zie je ook de kwaliteit die Magento biedt voor websites terug in het geheel. De webshop is eenvoudig te beheren en voor bezoekers: eenvoudig te navigeren.

Eigenzinnig als we zijn, hebben we zelf een deel van het ontwerp gemaakt.

Bart Knaap

Slimme watch selector

Op de millimeter

Om de website extra gebruiksvriendelijk te maken, kunnen bezoekers bij het zoeken naar hun aanstaande lievelingshorloge in de Watch Selector onder andere filteren op kleur, diameter en mechanisme.

Maatwerk en maatwerk

TW Steel levert vanuit 3 warehouses aan de hele wereld. Daarom hebben we verschillende shops gerealiseerd voor .us, voor .eu. en voor .aa (Australië en een deel van Azië). Als bezoeker wordt je op basis van IP-adres automatisch doorgeleid naar de juiste store. Dit hebben we gedaan omdat elke store aparte currency heeft. Voor wie geen horloge online wil bestellen, heeft de shop een store locator. Deze module zit helaas niet standaard in Magento, dus deze hebben we zelf gebouwd.

360 e-commerce

TW Steel hebben wij 360 e-commerce geïntegreerd. Dit is een e-commerce tracking plugin binnen Mailchimp waardoor TW Steel de effecten van e-mailmarketing kan meten vanuit de website. Als je de conversie van een e-mailcampagne kunt meten, kun je gaan segmenteren, bijvoorbeeld door met ‘follow-ups’ na aankopen te werken.

Proces

TW Steel over het proces: ‘Eerst hebben we met Jasper gezeten, hij is lekker eerlijk, ook als iets niet in het voordeel van Redkiwi is. Open communicatie, daar hadden we behoefte aan, dus het klikte helemaal. Tijdens het ontwerpproces konden we bij Davey, onze projectmanager, goed aangeven wat we wilden. Eigenzinnig als we zijn, hebben we zelf een deel van het ontwerp gemaakt. Daar konden de Redkiwi designers dan weer mee verder. We hebben het hele project echt samen gedaan.’