WerkenbijdeJP.nl

Werken bij de JP. Net als bij de corporate website staat de mens centraal. Het resultaat; een opvallende werken-bij site voor nieuwe medewerkers die direct de juiste indruk geeft.

Lees verder

Een werken-bij site die 'van nature' selecteert.

De vraag

De JP wil nieuwe medewerkers anders benaderen dan nieuwe clienten. Een gehele nieuwe, aanvullende, website in het Redkiwi WordPress Framework is nodig!

De uitdaging

Nieuw personeel werven die qua werkethos perfect aansluiten bij de 'daad bij woord' stichting. De stichting zoekt medewerkers die echt bij hen passen. Breng dat goed over én doe dat op de 'JP manier'

CREATE

Een nieuwe site voor een specifieke doelgroep.

Een nieuwe werken-bij site. 

Je kent de JP van den Bent misschien nog van onze case twee jaar geleden https://www.redkiwi.nl/cases/jp-van-den-bent-stichting/ 

De stichting helpt cliënten op verschillende manieren bij het leven. Wat dat concreet betekent is dat de medewerkers van de JP (ook wel JP-ers genoemd) ervoor zorgen dat de cliënten worden geholpen met hun persoonlijke vraagstukken. JP’ers bieden hulp bij wonen, werken of het invullen van vrije tijd. Dit kunnen vaste bewoners van de verschillende locaties zijn of bezoekers van een dagbestedingslocatie van de stichting. 

Wij ontwikkelden een nieuw platform om het juiste personeel te werven voor JP van den Bent; werkenbijdejp.nl. De werken-bij site moet helder, eenvoudig, toegankelijk en efficiënt zijn. En net als bij de corporate website van de stichting staat de mens centraal en moet er goed worden weergegeven waar de stichting voor staat. Wie zij zijn, voor wie ze er zijn en wat ze doen. Ook moet er duidelijk worden wat nieuwe medewerkers van de stichting kunnen verwachten en andersom. Vanzelfsprekend moet een werken-bij site makkelijk en duidelijk inzicht geven over de werk- en leermogelijkheden van de stichting. 

Om de juiste ondersteuning te kunnen bieden aan cliënten is het voor het personeel van de JP essentieel om cliënten écht te zien. Marion Geurtzen – coördinator secretariaat bij de JP van den Bent stichting – licht toe: “Het is belangrijk om nieuwsgierig te zijn naar de cliënten om de juiste hulp te kunnen bieden. We merkten dat het voor ons het juiste moment was om opnieuw stil te staan bij de manier waarop wij personeel willen werven.” Nadat de JP van den Bent stichting met verschillende collega’s van diverse locaties had gesproken over ‘werken bij de JP’, werd helder dat een eigen werken-bij site hierbij zou helpen. Hierdoor kunnen ze heel gericht geïnteresseerden informeren. 

Waarom de JP opnieuw voor Redkiwi koos? 

Geurtzen:In de zomer van 2016 besloten we een nieuwe corporate website voor de JP te maken. Waar andere partijen vooral vertelden wat ze te bieden hadden, wilde Redkiwi weten wat voor organisatie de JP is. Onze ‘energiemeter’ sloeg aan. De lijnen zijn kort en we hebben een flexibele modus in onze samenwerking. Fijn om zo te werken, want wij hebben geen communicatieafdeling. En natuurlijk vonden we toen al dat Redkiwi mooie en kwalitatief goede websites maakt.”

Waar andere partijen vooral vertelden wat ze te bieden hadden, wilde Redkiwi weten wat voor organisatie de JP is. Onze ‘energiemeter’ sloeg aan.

Marion Geurtzen

coördinator secretariaat
DIGITAL

Een nieuwe stijl maar wel typisch JP

Er waren meerdere redenen om een compleet nieuwe, aanvullende, website te ontwikkelen in plaats van alleen een vacaturepagina. Zo is de doelgroep van de twee websites totaal verschillend; de cliënten samen met verwijzers en verwanten, versus de werkzoekenden. De sites moeten op een andere wijze in de markt worden gebracht. De huisstijl en de werkwijze van de stichting moet uiteraard herkenbaar zijn. 

Een andere reden om te kiezen voor een nieuwe site is dat werkenbijdejp.nl kon worden ontwikkelend in het eigen ‘Redkiwi WordPress Framework’. Hierdoor kunnen websites altijd worden aangepast en geupdate, iets wat bij reguliere WordPress websites helaas niet zo eenvoudig is als het lijkt. 

Naast de voordelen van de mogelijkheid tot upgraden en aanpassen, is de site door het eigen framework ook schaalbaar, snel, slim én veilig. Er is alleen gebouwd en opgenomen wat de stichting daadwerkelijk nodig heeft. De huisstijl staat vast in een geoptimaliseerd framework. De site kan enorm worden uitgebreid en nieuwe wensen kunnen altijd worden doorgevoerd. “De verbeterde WordPress versie van Redkiwi voorziet ons ook in de behoefte een snelle laadtijd te behouden, aangezien wij veel beeldmateriaal gebruiken”, aldus Geurtzen. 

Wil je meer lezen over de voordelen van deze nieuwe technische werkwijze? Lees dan ons blogartikel via: https://www.redkiwi.nl/blogs/redkiwi-wordpress-framework/  

‘De mensen vertellen samen het verhaal’ dat is dé key message van de JP. Op het huidige platform zijn ook de cliënten, verwijzers, verwanten en werknemers aan het woord. Logischerwijs bestaat de werken-bij site ook voor een groot deel uit verhalen. Verhalen van medewerkers in verschillende functies. In de vorm van videocontent kijk je mee met begeleiders, locatiemedewerkers en gedragsdeskundigen. Je ziet direct wat de functie inhoudt en welke (ontwikkelings)mogelijkheden er zijn. 

Geurtzen: “We laten medewerkers vanuit verschillende rollen vertellen wat het voor hen betekent om te werken bij de JP. Zo zie je duidelijk de variatie van mensen en de rode draad in de wijze waarop wij ondersteuning vormgeven.” 

Er is ook gekozen om eerst het verhaal van de JP te vertellen en daarna pas de vacatures te laten zien, zodat een potentiële nieuwe medewerker de stichting eerst globaal leert kennen en ervaart of er ook echt een match is.

Bij de corporate site worden veel rustige kleuren gebruikt die voor een gebruiksvriendelijke customer journey zorgen. Weinig onnodige prikkels op de website voor cliënten en hun verwanten. 

“Over het algemeen is de werken-bij site speelser, er is meer gebruik gemaakt van animaties en heldere kleuren”, licht Jeroen Brouwer – Projectmanager bij Redkiwi – toe. “De look en feel is aangepast voor de doelgroep. De stijl is echter typisch JP. Deze stijl is vooral te herkennen aan de gebruikelijke fonts, foto’s en de paarse tekstkleur. De identiteit is duidelijk herkenbaar. Om de herkenbaarheid in zijn geheel goed door te voeren is er bij de ontwikkeling van de website veel geschakeld met het communicatiebureau van de JP.” 

IMPACT

Sneller, slimmer, veiliger.

Omdat het belangrijk is dat de juiste boodschap goed wordt overgedragen, werd ons projectteam uitgenodigd om een dag mee te kijken binnen de organisatie. Projectmanager Jeroen Brouwer was op bezoek en hij kreeg direct een duidelijk beeld welke impact de JP van den Bent stichting maakt op cliënten. “Wij bezochten een aantal locaties voor dagbesteding, zoals een theeschenkerij en een werkplaats. Ook mochten wij meekijken in verblijfhuizen, appartementen en een crisisopvang. Het was heel interessant om mee te maken. Het helpt ons ook om het verhaal van de stichting digitaal over te brengen. Zo worden wij ook beter en het is fantastisch om te zien hoe een werkdag in de zorg eruit ziet.” 

De werkenbijdeJP site vertelt het verhaal. 

Belangrijke doelen waaraan de werken-bij site moest voldoen, zijn opgenomen. Zo wordt er per functie uitgedragen wat het betekent om bij de JP te werken en welke mogelijkheden er zijn. Er wordt een goede indruk gegeven of de manier van werken bij de JP je past. En er is een duidelijke customer journey om te solliciteren, ook voor een open sollicitatie. Geurtzen over het resultaat: “Sollicitanten geven aan dat ze via werkenbijdejp.nl een goede eerste indruk krijgen van de JP en dat dit herkenbaar is met wat ze eerder al hebben gehoord over de stichting. Ze geven aan dat wat we uitdragen op de site qua sfeer en informatie heel herkenbaar is in wat zij tijdens hun sollicitatie, en bij een aantal, nu in hun werk, bij de JP ervaren.”

Werken bij de JP – Wat is daar zo bijzonder aan? 

Vanuit de buitenwereld wordt er met bewondering gekeken naar de lage overhead en het regelarm werken van de stichting. In alles stelt de JP hun primaire proces centraal: de individuele vraag van de cliënt en het professionele antwoord van de JP-er. Personeel krijgt het vertrouwen en de verantwoordelijkheid om zelf afwegingen te maken en te doen wat nodig is. Ze hebben korte lijnen, een minimum aan protocollen en richtlijnen. Als werknemer kun je benoemen wat jij nodig hebt om je werk goed te kunnen doen. Deze manier van werken moet wel bij je passen.

“De site past bij onze nieuwe werkwijze. We dragen uit wie wij zijn en dat helpt bij het vinden van nieuwe collega’s. Het is niet ons doel om met de werken-bij site méér mensen te werven, maar juist om geïnteresseerden een goede eerste indruk te geven. Het kan natuurlijk goed zijn dat onze manier van werken niet bij iemand past, dan is het fijn dat dit helder is voordat je gaat solliciteren”, aldus Geurtzen. 

Benieuwd naar (de vacatures op) de werken-bij site? Bekijk hier de video’s met verhalen van de medewerkers van JP. 

Het was heel interessant om zien hoe een dag in de zorg er aan toe gaat en voor welke doelgroep wij ons inzetten om dit digitaal goed over te brengen. Zo worden wij ook beter.

Jeroen Brouwer

Projectmanager Redkiwi