B2B leadgeneratie betreft vaak grotere en complexere aankoopprocessen. Soms duurt een salesproces 1 tot 2 jaar, voordat iemand binnen B2B tot een aankoop overgaat. Wij kijken naar wat er qua Digital Marketing aan ‘de voorkant’ gedaan kan worden om dit proces te versnellen, wat op z’n beurt kan converteren tot een miljoenencontract. Het eerste zaadje wordt in deze fase geplant.
B2B leadgeneratie is gericht op het creëren van waardevolle contacten. Vanuit marketing richten wij ons vervolgens op het converteren. Voorafgaand focust onze leadgeneratie zich op het zorgen voor de binnenkomst van goede, kwalitatieve leads bij jouw B2B organisatie.
Veel bedrijven doen al aan leadgeneratie maar krijgen veel nutteloze informatie binnen. Waardevolle leads verkrijgen uit het centrum van jouw doelgroep is waar wij ons op richten. Door onze kennis van de volledige (digitale) klantreis begrijpen wij wat er nodig is voor doeltreffende B2B leadgeneratie.
Onze uitgebreide ervaring (onder andere voor bedrijven zoals Orange Cyberdefense Centric), met name door onze partnerships met LinkedIn en Google, speelt een grote rol. Wij maken onderscheid door échte resultaten te behalen. We scoren beter dan de gemiddelde benchmarks op de diverse kanalen die we inzetten. Onze campagnes bewerkstelligen kwalitatieve leads die je in die zin dan ook goedkoop mag noemen.
Wij targeten alleen de juiste mensen binnen een bedrijf, van wie we weten dat het relevant is. Of mensen waarvan we op basis van data en gedrag weten dat ze verregaande intenties hebben die interessant zijn voor jouw business: dit is heel specifiek, waardoor het efficiënt is.
Bekijk de case van Orange Cyberdefense waarin we meer vertellen over de aanpak en de resultaten.
Redkiwi houdt zich niet alleen bezig met marketing en sales, wij helpen jouw organisatie met groeien. Dit doen wij onder andere door het doorontwikkelen van jouw e-commerce oplossing, een klantportaal, het creëren van content, het vergroten van jouw vindbaarheid en het opzetten van online campagnes.
Wij leveren een impactvol digitaal totaalproduct. Maar je hebt natuurlijk niets aan een mooi product als je geen (nieuwe) klanten hebt. En precies daar komt onze digitale strategie om de hoek kijken.
Onze strategie bestaat uit het behalen van goede resultaten en het toepassen van innovaties. Wij durven kersverse (béta) technologieën toe te passen en tevens ook te innoveren binnen onze campagnes. We rapporteren en sturen op duidelijke data analyses en evalueren en optimaliseren in overleg met de klant. We werken daarin nauw samen en voelen ons persoonlijk betrokken bij jouw business.
jouw succes! Want dat is ook ons succes. Samen bouwen we aan een lange termijn partnership om trots op te zijn.
Wij gaan nooit uit van aannames. Onze digitale strategie bestaat uit een vaste en onderscheidende werkwijze: we durven door te vragen. Dit geeft ons dé perfecte blauwdruk voor al onze campagnes.
Wij halen onze klanten uit hun comfortzone, waardoor we antwoorden krijgen waar we succesvolle dingen mee verwezenlijken. Omdat we, door deze kritische vragen te stellen, jouw business en jouw nieuwe B2B leads en dus jouw doelgroep begrijpen.
Een campagne doet er goed aan specifieke targeting en een heldere flow te hebben. Wij consulteren bij het aanleveren van benodigde content, ook maken wij een resultaatberekening en bepalen we hoeveel jouw bedrijf uit de campagne kan halen.
Daarbovenop testen we de content en filteren we wat goed werkt om dit vervolgens sterker in te zetten zodat onze klanten daar beter door worden.
Hier komt ook creativiteit om de hoek kijken: wij bedenken in nauwe samenwerking met de klant content óf de manier waarop content ingezet kan worden om B2B leadgeneratie te creëren.
Het genereren van leads gaat niet vanzelf. Zoals we eerder al noemden trekken we een heel pakket aan diensten uit de kast om jouw bedrijf te helpen. Een belangrijke vraag om te beantwoorden is: hoe begeleid je potentiële klanten door verschillende fases?
Het antwoord is alles behalve eenvoudig, maar wij bepalen door het inzetten van ons See - Think - Do - Care model onder andere:
Per fase hanteren wij specifieke focuspunten die telkens weer succesvol blijken:
Bekendheid genereren bij de relevante doelgroep, ofwel awareness en attention. Het doel is om te inspireren zodat de doelgroep een band vormt met jouw organisatie, bedrijf of merk. We meten KPI’s als (video) views, indrukken, etc.
Interesse omzetten in verlangen. De doelgroep wordt aangezet tot overweging (van aanschaf). Er wordt ingespeeld op de behoefte van de doelgroep aan de hand van achtergrondinformatie, waardoor bezoekers op zoek gaan naar probleemoplossingen. Hier worden KPI’s als clicks en website bezoeken gemeten.
Conversion is key. Deze fase draait om keiharde sales, maar ook om bijvoorbeeld informatieaanvraag. We gaan dieper in op KPI’s als conversies, downloads, etc. We beantwoorden de vraag: hoeveel contactaanvragen en kwalitatieve leads ontvang jij?
Klantenbinding bewerkstelligen, van klanten ambassadeurs maken én loyale klanten behouden. Denk bijvoorbeeld aan hoe een nieuwe klant gestimuleerd wordt een herhaalaankoop te doen. KPI’s die hier gemeten worden zijn onder andere brand loyalty en NPS.
Wij komen tot de kern van jouw probleem en bieden dé oplossing die aansluit op de klant. Wij dagen je uit om na te denken over jouw onderneming in de breedste zin van het woord. Als wij jouw bedrijf en beslissingsproces begrijpen gaat het balletje rollen:
Wil jij ook nieuwe betekenisvolle leads genereren? Met onze Digital Marketing strategie voor B2B leadgeneratie is jouw bedrijf klaar voor de toekomst. Deel jouw vraagstuk met onze specialist Martijn Baart en hij neemt contact met je op om jullie uitdaging te bespreken. Redkiwi helpt je graag op succesvolle wijze te groeien.