Vraag je je af wat erbij komt kijken om een nieuwe website te laten maken? Redkiwi geeft je een kijkje in de keuken met een website stappenplan. Waarom? Omdat wij een nieuwe website eigenlijk het leukste project vinden aangezien we al onze expertises koppelen: data, design en development.
Denk eens goed na: wat doet jouw organisatie en hoe is jullie werkwijze ingericht? Dat is niet standaard, toch? Daarom leveren wij ook nooit standaard werk. Om dit mogelijk te maken, is onze keuze gevallen op Craft CMS. Craft CMS is betrouwbaar, gebruiksvriendelijk en bovendien ook alles behalve standaard. Met andere woorden, het voldoet aan de belangrijkste eisen om digitaal te versnellen.
Naast een toekomstbestendig CMS, is de content op de website van jouw organisatie net zo belangrijk. Succesvolle implementatie mét content die aansluit bij de behoefte van jouw doelgroep(en) verzekeren wij aan de hand van De Redkiwi Manier. Een strategische werkwijze die zijn effectiviteit al jaren heeft bewezen. Deze werkwijze bestaat uit 3 fases die vloeiend door elkaar verweven zit: Create - Digital - Impact.
Create. In de eerste fase creëren we het plan van aanpak. Om dat succesvol uit te voeren, moeten we eerst alles weten: wie is onze klant; waar staan ze voor; voor wie werken zij; met welk doel. Aan de hand van persona’s, customer journey mapping, het business model canvas en een technisch plan laten we geen ruimte meer over voor gut feeling.
De eerste fase staat in het teken van ontdekken, maken en testen. De ingrediënten data, design en development garanderen een gevalideerd digitaal concept dat naadloos aansluit op de behoefte van zowel de organisatie als de klant.
Digital. Als het plan van aanpak staat, delen we het plan op in haalbare acties. Het gevalideerde digitale concept wordt tijdens sprints gerealiseerd. Hierbij wordt nadrukkelijk rekening gehouden met toegankelijkheid, security, zoekmachine optimalisatie, website prestatie, mobiel gebruik en de mogelijkheid voor flexibiliteit in opbouw en structuur van de website. De website wordt zo direct ingericht dat onder andere conversies goed gemeten kunnen worden.
Wanneer we terugkijken naar een tijd voor de digitale transformatie van onze samenleving zien we dat B2B e-commerce omgevingen niet bepaald een gelikt design hadden. Wij zijn daar geen fan van. Vooral in deze huidige digitale wereld moet ook het design van jouw e-commerce omgeving afgestemd zijn op de wensen van jouw bezoekers. Stop dus met denken en handelen vanuit puur en alleen functionaliteit. Neem marketing - en dus verleiding - mee in wat je doet. De vereiste onderdelen (zoals prijslijsten en andere onmisbare informatie) kunnen gemakkelijk gepaard gaan met een kwalitatief bestelproces waar jouw klanten door worden verleid.
Impact. De datagedreven aanpak in samenwerking met Redkiwi legt de grondslag voor doorontwikkeling en optimalisatie. Welke pagina's bekijken bezoekers en waar klikken ze op? Waar lopen ze tegenaan of waar laat je kansen liggen. Hiermee is toekomstbestendigheid gegarandeerd.
Wil je nog meer geïnspireerd worden of persoonlijk advies ontvangen bij jouw volgende digitale uitdaging? Neem dan contact op. De koffie staat klaar.