Koppelingen voor Magento webshops

Koppelingen maken de communicatie mogelijk tussen verschillende online systemen. Bijvoorbeeld tussen je webshop en je administratiepakket. Of tussen je webshop en je voorraadbeheersysteem, of je betalingssysteem. Zo zijn er allerlei online systemen die het leven van een webshophouders een stuk aangenamer maken.

Lees meer

Zo communiceren online systemen

De communicatie tussen online systemen verloopt via een tussenlaag. Die tussenlaag is de eigenlijke koppeling. Het is belangrijk dat de koppeling goed aansluit bij beide systemen. Kant en klare koppelingen bestaan wel voor bepaalde online systemen, maar het is slechts bij uitzondering dat dit soort koppelingen aan alle kanten goed aansluiten. Vrijwel altijd zijn er aanpassingen nodig. Bij complexere systemen kom je onder een maatwerkkoppeling eigenlijk niet uit. Hieronder een overzicht van enkele veel voorkomende koppelingen.

Fulfillment

Producten door een externe partij laten beheren én verzenden is helemaal geen gek idee! Productfulfillment is namelijk veel meer dan alleen het inpakken en verzenden van pakketten. Professionele fulfillment partners zijn sterk in projectmanagement, financieel beheer, opvolging, klantenservice en uiteraard is er van alles mogelijk als het gaat om de manier van inpakken. Door je webshop te koppelen met het online systeem van een goede fulfillment partner, scoort je webshop hoger op serviceniveau en flexibiliteit.

Bij Redkiwi koppelen we je Magento webshop onder andere aan de online systemen van deze fulfillment partners:

  • S&H – Magento
  • Montapacking – Magento
  • Your Surprise – Magento
  • Centraal Boekhuis – Magento

ERP-systemen

Magento is een webshopsysteem met veel features. Er komen orders binnen en je kunt klanten en klantengroepen beheren. Maar: je kunt er geen administratie in voeren of klanten en voorraden beheren. De oplossing? Koppel je webshop aan een ERP-systeem. ERP staat voor Enterprise Resource Planning. ERP-systemen brengen de automatische afhandeling van logistieke, administratieve en financiële bedrijfsprocessen onder in één managementsysteem en maken het onder andere mogelijk om:

  • Efficiënte campagnes op te zetten. Bepaal vanuit een centrale database kortingsacties voor specifieke producten of productgroepen.
  • Prijzen te optimaliseren. Bepaal optimale marges door verkoopdata te analyseren per product(groep), per klant, of per winkel.
  • Direct te sturen op actuela data. Doordat je altijd inzicht hebt in actuele gegevens.
  • De productiviteit te verhogen. Door informatie te integreren in je processen, verhoog je je productiviteit.

Redkiwi koppelt Magento webshops onder andere aan deze ERP-systemen:

  • Exact Online – Magento
  • Afas – Magento
  • Microsoft Dynamics NAV (Navision) – Magento
  • SAP – Magento
  • Multivers – Magento
  • Mamut – Magento

Verzendingen

Pakketten veilig versturen met een betrouwbare partner? Mogelijkheden genoeg! Een koppeling van uw webwinkel met een van onderstaande verzendpartijen zorgt ervoor dat je zendingen veel efficiënter verwerkt. Afgeronde bestellingen worden bijvoorbeeld automatisch aangemeld en ook het printen van pakbonnen gaat helemaal vanzelf. Uiteraard worden de pakketten op tijd afgehaald om vervolgens veilig bezorgd te worden.

Redkiwi koppelt Magento webshops onder andere aan de volgende verzenders:

  • PostNL – Magento
  • DPD – Magento
  • GLS – Magento

Overige koppelingen met Magento

De lijst met koppelingen is eigenlijk oneindig lang… Zo hebben we ook onderstaande koppelingen gerealiseerd, maar de lijst blijft groeien.

  • Bol.com – Magento
  • Marktplaats – Magento
  • Jupa – Magento

Meer weten?

Q&A

Wat maakt Redkiwi uniek?

Wat maakt Redkiwi uniek?

Soms zijn onze oplossingen onverwacht en gedurfd. Maar altijd verrassend en betrouwbaar. En vanuit een open mind. Open Source zit in ons DNA. Toegankelijkheid in ons hart. Een full service digitaal bureau en alles ontwerpen en ontwikkelen wij vanuit het eigenzinnige gedachtegoed van de klant, customer-driven, dat wat jou onderscheidt van de rest. Alles met maar één doel: CREATE DIGITAL IMPACT!

Wat kost een website/shop bij jullie?

Wat kost een website/shop bij jullie?

Dat is sterk afhankelijk van wat jij en je eindgebruikers wensen. Neem anders even contact met ons op via 010-281 96 33. We zijn benieuwd naar de uitdaging en bespreken het budget graag met je.

Moet ik voor Magento open source of Magento Commerce gaan? Wat zijn de verschillen?

Moet ik voor Magento open source of Magento Commerce gaan? Wat zijn de verschillen?

Goede vraag, het antwoord is véél te lang om hier te kunnen beantwoorden. We nodigen je graag uit voor een kop koffie om dit verder toe te lichten. Neem contact met ons op via 010-281 96 33.

Wat is de gemiddelde doorlooptijd van een project?

Wat is de gemiddelde doorlooptijd van een project?

De gemiddelde doorlooptijd, afhankelijk van de complexiteit en de projectmethodiek, is 12 tot 16 weken.

Hoe werken jullie na oplevering van de website/shop?

Hoe werken jullie na oplevering van de website/shop?

Na livegang blijft onze digital consultant nauw betrokken bij jou als klant. Dit doen we om te kunnen sturen op de KPI’s die gezamenlijk zijn bepaald. Zo kunnen we bijvoorbeeld kwartaalmeetings houden om de resultaten van de KPI’s te bespreken en vervolgens bij te sturen op de resultaten.

Bij wie hosten jullie?

Bij wie hosten jullie?

Bij Redkiwi hebben wij de hosting in eigen beheer en nemen de resources af bij onze partner CloudVPS. De volledige hosting is dus in eigen beheer van Redkiwi en de data wordt opgeslagen in Nederland.

Bel Gijs

Digital consultant
010 281 96 33
bitter@redkiwi.nl

Wij gebruiken deze gegevens alleen om contact met je op te nemen, niet voor advertentiedoeleinden. De gegevens worden maximaal 3 maanden bewaard.

  • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.