Persona ontwikkelen

Een persona ontwikkelen is veel werk en je kunt je marketingbudget maar één keer uitgeven. Daarom is het belangrijk om dat zo effectief en efficiënt mogelijk mogelijk te doen.  Het is voor je online strategie dus geen overbodige luxe om je doelgroep goed af te bakenen en je strategie daarop aan te passen. Een persona ontwikkelen helpt je als organisatie naar je eigen diensten en/of producten te kijken vanuit de ogen van de gebruiker.

Samen met onze klanten en eindgebruikers creëren we digitale werelden, platformen, webshops en sites. Door te ontwerpen met een zeer specifieke omschrijving van de eindgebruikers in ons achterhoofd, zorgen wij ervoor dat de digitale oplossing de gecreëerde persona optimaal bedient. Ook als het project al is afgerond en er nieuwe functionaliteiten worden ontwikkeld, is het verstandig om de persona’s weer boven water te halen.

Lees meer

Hoe ga ik een marketing persona ontwikkelen?

Je weet als het goed is wat een persona is (zo niet, dan kan je dat hier rustig nalezen). Wij gebruiken 5 stappen om jouw digitale oplossing zo goed mogelijk te laten aansluiten bij de eindgebruikers en daarmee je persona te ontwikkelen.

  1. We bepalen de klantsegmenten
  2. Welke ‘functietitels’ komen er binnen deze klantsegmenten vaak voor en zijn belangrijk voor de te bieden digitale oplossing.
  3. We kiezen vervolgens 3 tot 4 persona’s uit om volledig uit te schrijven.
  4. Elke persona geven wij een naam en een gezicht. Zo brengen we de persona echt tot levenen verliezen we deze niet uit het oog gedurende het gehele traject.

Samen met onze partners werken wij alle karakteristieken uit en maken zo een persona compleet.

Wat voor impact heeft het marketing persona design op het daadwerkelijke design?

Slim gebruik van persona’s helpt je om jouw product of dienst naar een hoger niveau te tillen. Het is wel belangrijk om de ontwikkeling van je persona’s goed aan te pakken. We hebben de meest voorkomende fouten in het persona-proces alvast voor je op een rijtje gezet:

  1. We gaan 20 buyer persona’s maken, dan hebben we iedereen. Begin met één persona en werk van daaruit verder.
  2. Persona’s zijn alleen te gebruiken voor marketing. Persona’s geven niet alleen inzicht voor de marketingafdeling, maar juist ook voor sales en support. Hierdoor kan je de klantbeleving beter inrichten. Doe dus persona onderzoeken.
  3. Persona’s zijn individuele personen. Nee! Het zijn fictieve personen met karakteristieke kenmerken van je ideale klanten.
  4. Persona’s met enkel demografische kenmerken zijn volledig. Dit zien en horen wij vaak. Je hebt meer nodig dan enkel demografisch kenmerken. Je wilt weten welke zoektermen persona’s gebruiken, wat een persona motiveert om bij jou diensten en/of producten af te nemen, welke en wat voor informatie zij nodig hebben en hoe je jouw persona kunt overhalen klant bij jou te worden.

Wil je meer weten over het ontwikkelen van persona’s? Of wil je eens samen kritisch kijken naar dit proces? Full service digital agency Redkiwi kan je daar bij helpen. We drinken graag een bakje koffie met je.

Een schat aan ervaring

Zorgkantoor Zorg en Zekerheid logo svg
Feyenoord Rotterdam Fanshop logo
AVEX logo
Nooteboom trailers logo
Coutinho logo Magento & TYPO3
De Rotterdamse Electrische Tram N.V. (RET)
Nederlands fotomuseum logo
Talisman logo
ZHD Stevedores logo
Like2Cook logo
4ps logo
Witteveen+Bos logo
TU Delft logo
The consultancy firm logo
Pharmahorse logo
SVB logo
Stickersnow logo
Smit Lamnalco logo
Protix logo
SmartDC logo
ROC horizon college logo
SGR - Stichting garantiefondsen Reisgelden logo
SPIE Nederland logo
Schadefonds logo
SEH logo
Gemeente Utrecht logo
Cofely logo
Radar Advies logo
Rebelgroup logo
Seatrade logo
Scelta Mushrooms logo
Orange equipment logo
Boland logo
Medians logo
Grandcruwijnen logo
Losekoot speciaaldrukkerij logo
Lamboo logo
JSO logo
IXA logo
FBM Mahler logo
Gemeente Haarlem logo
Interster logo
Intramed logo
Intellimagic logo
i3D logo
Otolift trapliften logo
Gemeente Leiden logo
Nibud logo
Ploum - Rotterdam Law Firm logo
Hatenboer-water svg
Controlin logo
Elvy logo
Helvoet logo
Humanitas DMH logo
EUKN logo
Efiweb logo
DSP-groep advies logo
Droomstad logo
Dak Kindercentra logo
Cycletours logo
Cofra logo
Brohl Welpappe logo
Boskalis logo
Altec logo
ADS beton logo
AAG logo
JP van den bent stichting logo
ABB Bouwgroep logo
ACT Commodities trading logo

Meer weten?

Q&A

Wat maakt Redkiwi uniek?

Wat maakt Redkiwi uniek?

Soms zijn onze oplossingen onverwacht en gedurfd. Maar altijd verrassend en betrouwbaar. En vanuit een open mind. Open Source zit in ons DNA. Toegankelijkheid in ons hart. Een full service digitaal bureau en alles ontwerpen en ontwikkelen wij vanuit het eigenzinnige gedachtegoed van de klant, customer-driven, dat wat jou onderscheidt van de rest. Alles met maar één doel: CREATE DIGITAL IMPACT!

Welke CMS systemen gebruiken jullie?

Welke CMS systemen gebruiken jullie?

Wij maken gebruik van drie open source systemen: Magento, TYPO3 & WordPress. Binnen deze systemen kijken wij altijd naar de beste oplossing voor de vraag die er ligt.

Besteden jullie development werkzaamheden uit?

Besteden jullie development werkzaamheden uit?

Bij Redkiwi hebben wij alles in eigen huis. Wij besteden dus geen development werkzaamheden uit.

Hoe ziet jullie ontwikkelstraat eruit?

Hoe ziet jullie ontwikkelstraat eruit?

Wij werken volgens de OTAP-straat. Dat wil zeggen een ontwikkel-, test-, acceptatie- en productomgeving. Dit om de kwaliteit van het platform op de productieomgeving te waarborgen.

Welke technieken en tools gebruikt Redkiwi?

Welke technieken en tools gebruikt Redkiwi?

Teveel om op te noemen in dit stukje tekst. Kijk anders even op deze pagina voor een antwoord op je vraag.

Heb ik direct contact met developers?

Heb ik direct contact met developers?

Soms is het gewoon beter om direct met een developer te praten. Betrokken als zij zijn komt dit regelmatig voor.

Bel Gijs

E-commerce consultant
010 281 96 33
bitter@redkiwi.nl

Deel jouw uitdaging

Wij gebruiken deze gegevens alleen om contact met je op te nemen, niet voor advertentiedoeleinden. De gegevens worden maximaal 3 maanden bewaard.

  • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.