De discovery fase is onze voorbereidende fase op het bedenken, visualiseren en realiseren van jouw digitale platform. Stel daarin kritische (en soms irritante) vragen. Waarom? Omdat het écht nodig is om tot een beter product te komen. In de discovery fase komen we er samen achter wat jouw organisatie verder brengt.
De discovery biedt als uitkomst een diepgaande kennis van jouw business en de markt waarin je opereert. Door deze fase samen te doorlopen begrijp je beter wie je bedient, wie je wilt bereiken, wie je al bereikt en waarom je dat wilt en doet. Je kijkt naar de persona’s passend bij jouw organisatie, wat hun wensen zijn, wat zij zoeken in jouw digitale oplossing. Door deze groep(en) te onderzoeken en daarvan te leren, minimaliseer je het maken van aannames waardoor je de plank mis slaat. Daarnaast leg je de nadruk op de punten die belangrijk zijn voor jouw doelgroep.
Het bedenken van het concept en het uitvoeren van de bouw van een digitaal platform wordt, door heldere informatie in kaart te brengen, concreet én efficient. De discovery fase dwingt je om na te denken over belangrijke zaken die je misschien niet (goed genoeg) weet. Dat is confronterend omdat het inzoomt op de bedrijfsvoering en -processen, de keuzes die je wilt maken en hoe capabel jouw team is.
We snappen dat je product- of oplossingsgericht bent en dat een discovery fase als verloren tijd voelt. Je wilt aan de slag. Maar, dat ga je ook precies doen. Onthoud dat precies weten wat je doet, voor wie je het doet en waarom je het doet ervoor zorgt dat jouw product of oplossing nog beter uit de verf komt. Concreet: ieder (extra) uur in de discovery fase scheelt twee uur tijdens de bouwfase.
Door nauw samen te werken is er ruimte om aan te geven wat jij belangrijk vindt tijdens de ontwikkeling en digitalisering. Dit biedt ook ruimte voor de eventuele fasering van projecten, waardoor je met kleinere oplossingen sneller de markt op kan.
Door een discovery fase te doorlopen krijg je een projectplan dat naadloos aansluit op jouw behoeften én die van jouw doelgroep. Na deze fase kan er gestart worden met de strategie en vervolgens het conceptueel uitwerken van een digitaal platform dat je gebruikers omverblaast! De uitwerking is namelijk gevalideerd op zowel functioneel als visueel vlak.
De concept & validatie fase ziet er als volgt uit :
Op basis van data schets je een duidelijk beeld van wat er gebouwd moet worden én naderhand hoe het gebouwde product presteert.
Samen ontdekken wat jouw organisatie nodig heeft om te kunnen groeien in de veranderende digitale wereld? Neem dan contact met ons op.