SecureLink: de livegang is maar het begin

SecureLink was toe aan een nieuwe website. Niet als visitekaartje, maar als middel om een relatie met de doelgroepen te onderhouden. Om dit te realiseren, koos SecureLink Redkiwi als langetermijnpartner.

SecureLink

SecureLink is een grote speler in het cyberlandschap. Organisaties met een complexe infrastructuur, zoals Bol.com en het Ministerie van Veiligheid en Justitie weten SecureLink te vinden voor oplossingen op het gebied van security. Ook onderwijsinstellingen en ziekenhuizen zijn klant. Organisaties zoals deze hebben namelijk veel te maken met gevoelige en vertrouwelijke informatie. En uiteraard moet medische apparatuur altijd kunnen functioneren. SecureLink stelt alles in het werk om te zorgen dat systemen altijd beschikbaar en veilig zijn.

Lisanne Meerkerk & Marike Peeters

We zochten een partner

De eerste keer dat we samen aan tafel zaten, was in januari. Lisanne Meerkerk en Marike Peeters van de marketingafdeling hadden een duidelijke vraag. Lisanne: ‘Wij wilden een nieuwe website, zodat we onze doelgroepen beter kunnen informeren. Daarbij zochten we echt naar een online partner. Dus naar een partij die ons kan helpen om onze online identity neer te zetten en neer te blijven zetten. Daarbij wilden wij de Nederlandse en de Belgische websites van SecureLink meer in één lijn brengen. Wij hebben voor Redkiwi gekozen omdat wij een partner willen die niet te groot en niet te klein is. Het is belangrijk voor ons om lean&mean te werken. Omdat ik Redkiwi al kende van tijdens mijn studie, wist ik dat het mogelijk een goede partner zou zijn. Uit de eerste gesprekken met Erik Mikx bleek dat we inderdaad een goede match hebben samen.’

Ontwikkeling op basis van persona’s

Marike: ‘Voorafgaand aan de designfase heeft Redkiwi een paar workshops georganiseerd. Onze CEO en CTO zijn daarbij aangeschoven. Gaandeweg leerde ze ons steeds beter kennen en hebben wij onze doelgroepen nauwkeuriger gedefinieerd. Door te denken vanuit ‘Ronald de Security Officer’, ‘Patrick de Engineer’ en ‘Hans de IT manager’, kregen we uiteindelijk een heel helder idee over de best mogelijke opbouw van de website, wat betreft structuur, ontwerp en inhoud.’

Techniek: CloudFlare

Veiligheid online is extreem belangrijk voor SecureLink. Lisanne: ‘Practice what you preach. Wij kunnen onszelf natuurlijk geen risico’s permitteren. Wij moeten altijd in de lucht zijn. Dat betekent een 100% uptime garantie. 99% is niet genoeg. Om die 100% te halen, hebben wij er met Redkiwi voor gekozen om een extra beveiligingslaag over onze site te leggen. De techniek die wij hiervoor gebruiken is afkomstig van CloudFlare. Het Content Delivery Network van CloudFlare is wereldwijd hoog beschikbaar middels BGP anycast en door gebruik te maken van HTTP/2 ook consequent in pagina’s die snel laden. Dit komt onze internationale ambities zeker ten goede. Tevens maakt CloudFlare gebruik van DDoS en Web Application Filtering, zorgt HSTS ervoor dat er altijd een veilige verbinding wordt opgezet en met “Always Online” dat onze site altijd in de lucht blijft; ook als er achter de schermen iets mis gaat.’

Meer dan een visitekaartje

‘Het project begon met onze eerste meeting met Erik in januari’, zegt Marike. ‘Alles is vlot verlopen en de websites zijn in augustus 2016 live gegaan. De afgelopen periode hebben we veel positieve reacties gekregen. Bezoekers vinden onze video op de homepage leuk, ook is het design veel frisser en duidelijker dan voorheen. Dat was precies de bedoeling, want net als Redkiwi vinden wij dat een website er niet alleen is voor een goede eerste indruk, maar ook als middel om onze doelgroep te voorzien van informatie.’

Blijven vernieuwen

Lisanne: ‘De livegang was voor ons niet het einde van het project, maar juist het begin. De basis staat. Vanaf nu blijven we vernieuwen. De ontwikkelingen online gaan zo snel. Wij willen niet dat onze site volgend jaar alweer verouderd is. Om die reden gaan wij dus niet alleen een langetermijnrelatie aan met onze doelgroepen, maar ook met Redkiwi.’

Delen? Ja graag!

Erik staat voor je klaar!

Ready to create digital impact? Deel jouw uitdaging!

Erik Mikx (Digital consultant)

mikx@redkiwi.nl
010 - 281 96 33

Stuur Erik een bericht

Of laat je terugbellen

Erik belt jou!

  • Wij gebruiken deze gegevens alleen om contact met je op te nemen, niet voor advertentiedoeleinden. De gegevens worden maximaal 3 maanden bewaard.
  • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.

Een berichtje:

  • Wij gebruiken deze gegevens alleen om contact met je op te nemen, niet voor advertentiedoeleinden. De gegevens worden maximaal 3 maanden bewaard.
  • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.