Redkiwi main header STRATEGIE

Overrompel de markt met een goed plan

Benut alle facetten van het marketingplan

Weten waar en hoe je moet spelen

Waar te beginnen? Je wil als drukbezette professional niet maandenlang bezig zijn met het opstellen van een marketingplan, want tijd kost geld. Toch gaat er veel werk zitten in het opstellen van een goed en volledig marketingplan. Daarom helpen wij je er graag mee. Met het Redkiwi Go-to-market Playbook stippen wij alle facetten aan van een krachtig marketingplan dat zichzelf alleen maar tot gewenste resultaten kan omzetten. Het Playbook legt je uit waar je als professional moet spelen en hoe je het spel moet spelen. Hoe je marketingtheorieën kunt toepassen op jouw onderneming. 

Een marketingplan bestaat uit verschillende onderdelen. Van het bepalen van doelen tot het begrijpen van je doelgroep en het bepalen van jouw prijs- en productstrategie. Wij hebben het kader voor het volbrengen van de verschillende stappen, al voor je klaarstaan. Zo starten wij altijd met het definiëren van de doelgroep. Wie wil je bereiken met jouw campagne? Hoe kijkt die persoon tegen de wereld aan? Wat is zijn levensstijl? Want hoe beter je jouw doelgroep kent, hoe beter je hem on- en offline kunt vinden en echt met de boodschap kunt raken. 

Denk ook na over de klantreis: de weg die jouw klant aflegt om uiteindelijk tot conversie over te gaan door het aanschaffen van jouw dienst of product. In een ideale wereld is dit super simpel: product of dienst zien, kopen, gebruiken en blijven gebruiken. Job done! In werkelijkheid is dit niet zo simpel. Breng de klantreis dus geheel en stap voor stap voor jezelf in kaart. Denk na over wat jouw klant zegt, denkt, voelt en doet en aan welke informatie hij op welk moment (en via welk kanaal) behoefte aan heeft.

Redkiwi visual MARKETINGPLAN sticky
Redkiwi visual MARKETINGPLAN vierkant 1
Strategische planvorming

Als je eenmaal weet wie je wil bereiken, ga je nadenken over de juiste strategie. Ga je met jouw dienst of product een nieuwe doelgroep benaderen? Of wil je dat de doelgroep jouw producten gewoon nog meer of vaker gaat gebruiken? Of ga je voor vernieuwing met diversificatie door een heel nieuw product te introduceren? Om er vervolgens voor te zorgen dat jouw boodschap goed wordt verspreid, moet je eerst de boodschap op papier zetten: the big idea. Die ene pakkende zin, dat ene strategische haakje waarmee je stopping power creëert. Met een Campagne concept stel je vervolgens een campagne architectuur op om van tevoren te bepalen welke deelverhalen je over jouw product of dienst kunt vertellen.

OVER CAMPAGNE CONCEPT TELEPORT
Redkiwi visual MARKETINGPLAN vierkant 2
Let’s mix it up with media

Je kent de doelgroep door en door en weet precies wat je wil communiceren. Dan is het tijd om na te denken over de inzet van verschillende media: een crossmediale mediamix. Ons gespecialiseerde Digital Marketing team kan je daarin optimaal adviseren. Hun Mediaplan vullen wij naar wens aan met de inzet van offline communicatie. Uiteraard hebben we het ook met je over het opstellen en meten van de campagnedoelstellingen en het geadviseerde campagnebudget. Alles om ervoor te zorgen dat jij naar de markt kan!

OVER ADVERTISING TELEPORT
Reinoud Wolff
CSO

Benieuwd naar onze unieke strategische aanpak?

Neem dan contact met ons op.

CONNECT MET REINOUD STUUR EEN E-MAIL

Of ontvang je liever een bureau presentatie?

We komen uiteraard ook graag persoonlijk bij je langs.

JA, STUUR MIJ ER EEN STUUR EEN E-MAIL