User experience

User experience, ofwel gebruikerservaring. Hoe ervaart een eindgebruiker jouw platform? Sluit deze aan bij zijn of haar verwachtingen? Geeft dit een positief gevoel? De basis van user experience is denken vanuit je doelgroep, vanuit je eindgebruikers. Het juiste gevoel overbrengen, de juiste informatie geven wat zal leiden tot meer conversie (inschrijvingen, meer aankopen, vragen via het contactformulier of telefoontjes). Samen maken we impact en boeken wij resultaat in de digitale wereld, in welke branche je ook actief bent, wij, als digital agency, weten de juiste snaar te raken bij je bezoekers en de user experience echt goed neer te zetten!

Lees meer

Wat is User Experience?

De veelgebruikte afkorting van User Experience is UX, oftewel ge­brui­ker­s­er­va­ring. Dit is het gevoel en de ervaring dat een bezoeker meekrijgt bij het bezoeken van websites. De user experience op een juiste manier inzetten geeft de bezoeker een positief gevoel en verliest de wensen van de klant niet uit het oog. Dit leidt tot te­rug­ke­ren­de bezoekers en meer conversie (denk aan: in­schrij­ven op de nieuwsbrief, verkopen in een webshop of een offerte formulier laten invullen). Het hele UX-design draagt daaraan bij: van het bedenken van transities en animaties tot de uitvoering met slimme front-end.

Het startpunt van user experience

Het startpunt van een goede user experience begint bij het doen van onderzoek. In de voorfase en in de kennismaking onderzoekt Redkiwi de doelgroep van jullie organisatie en met welk doel zij naar de site komen, hierin stellen wij de eindgebruiker centraal. Daarnaast kijken wij uiteraard wat jullie doel is met de website en hoe we dat kunnen vormgeven in de juiste user experience voor de website.

Meer weten?

Q&A

Wat maakt Redkiwi uniek?

Wat maakt Redkiwi uniek?

Soms zijn onze oplossingen onverwacht en gedurfd. Maar altijd verrassend en betrouwbaar. En vanuit een open mind. Open Source zit in ons DNA. Toegankelijkheid in ons hart. Een full service digitaal bureau en alles ontwerpen en ontwikkelen wij vanuit het eigenzinnige gedachtegoed van de klant, customer-driven, dat wat jou onderscheidt van de rest. Alles met maar één doel: CREATE DIGITAL IMPACT!

Ontwerpen jullie mobile first?

Ontwerpen jullie mobile first?

Dat doen we zeker, leuke vraag! We gebruiken hiervoor data uit Google Analytics. Wanneer het grote deel van de bezoekers de website met een mobiel bezoeken, of we zien er een stijging in, is mobile first een goede keuze. We zorgen er sowieso altijd voor dat de website op elk device er op en top uit ziet.

Ontwerpen jullie data gedreven?

Ontwerpen jullie data gedreven?

Wanneer wij hier de tijd en ruimte voor krijgen doen wij dat graag. Data is namelijk belangrijk om (nieuwe) inzichten te krijgen in het digitale landschap waarin jij actief bent.

Wat moet ik me voorstellen bij de werksessies?

Wat moet ik me voorstellen bij de werksessies?

We gebruiken de werksessie om het bedrijf, de producten, doelgroepen, markten, enz. beter te leren kennen. We vullen samen de customer journey in, zodat we een website creëren die aansluit op de behoeftes van de doelgroep. We bepalen samen de kpi’s van de website, bespreken wireframes, kijken naar concepten en identificeren persona’s. Elke werksessie is weer anders en laten we aansluiten op wat er echt nodig is.

Wat moet ik me voorstellen bij de kick off?

Wat moet ik me voorstellen bij de kick off?

De kick off is een eerste meeting waarbij, in ontspannen sfeer, beide project teams elkaar leren kennen. Tijdens deze meeting bereiden we de klant vaak voor op wat gaat komen, zodat iedereen weet waar ze aan toe zijn.

Doen jullie ook aan usertesting en op welke manier?

Doen jullie ook aan usertesting en op welke manier?

Ja! Zeker doen wij ook user tests. We vinden ze zelfs onmisbaar! Een website moeten getest worden met echte gebruikers voor een optimaal resultaat. Want: ‘What people do, and what they say they do, are entirely different things.’.

Wij gebruiken deze gegevens alleen om contact met je op te nemen, niet voor advertentiedoeleinden. De gegevens worden maximaal 3 maanden bewaard.

  • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.