Kon ik maar gedachten lezen!

Wat vinden en voelen bezoekers nu écht bij het bezoeken van jouw website? Deze prangende vraag brandt natuurlijk bij elke site-eigenaar. Wordt de boodschap die jij denkt over te brengen ook zo ontvangen? Is het doel of product duidelijk bij de bezoekers, werkt het menu net zo logisch als jij zelf denkt? Om erachter te komen of jouw aannames realistisch zijn is er een tool op de markt waarmee je gedachten kunt lezen! Of nee, gedachten kunt horen; Userfeel.

Wat is Userfeel?

Userfeel is een tool die de usability test en gaat verder dan visueel de handelingen van de gebruiker volgen. Je kunt hun gedachten horen! Userfeel geeft sinds 2010 de ervaringen van bezoekers weer door écht mee te kijken en luisteren! De testers geven live feedback over het bezoek aan jouw site. Ze spreken hun gedachten uit over wat ze vinden en ervaren bij het gebruik ervan.

Je site is net live gegaan, of je site draait juist al een hele tijd en je bent benieuwd wat men er van vindt, dan is het interessant om een aantal testen in te kopen. Op verschillende devices wordt de site of shop bekeken en getest. Door vooraf specifieke vragen en opdrachten uit te zetten bepaal jij wat er wordt getest; Bijvoorbeeld: beschrijf je eerste indruk van de homepage; Wat is het doel van deze pagina?; Wie is mijn doelgroep?; Bestel een rode broek in maat M, Hoe ervaar je dit proces? Je kunt veel controle uitoefenen op de handelingen waar jij in geïnteresseerd bent en de resultaten zijn zeer concreet.

Aan het einde van elke test komt er een SUS (System Usability Scale) score van 0 tot 100 waaruit blijkt hoe gebruiksvriendelijk de site werd gevonden. Bij een score hoger dan 80 wordt een website doorgaans door de gebruikers aangeraden. Bij een score onder de 70 is het waarschijnlijk dat de bezoekers de website verlaten. Achteraf ontvang je de opnames en een overzichtsrapport.

Userfeel opereert wereldwijd in 40 landen en heeft testers in diverse talen. Je kunt eenvoudig aangeven in welke taal je jouw site getest wilt hebben en binnen 24 uur heb je de resultaten terug. Je ontvangt de hele film van het bezoek per test. In de testfilm zie je welke handelingen er worden uitgevoerd doordat je meekijkt naar het scherm. De testen op mobiel en tablet worden door middel van externe camera’s gefilmd, hierdoor kijk je mee met de scroll en touch bewegingen. Per url worden 5 testen geadviseerd en je betaalt $ 49 dollar per desktoptest.

One man’s opinion?

Vervelend al die mensen die te pas en te onpas hun ongevraagde mening verspreiden op forums en posts, waarom zou ik betalen voor 1 mening? Deze vraag kwam bij ons op toen wij kritisch keken naar de bruikbaarheid van Userfeel. Inmiddels zijn wij wel overtuigd van de toegevoegde waarde van deze testtool; de testers zijn zelf getest op hun feedback skills en worden geselecteerd per doelgroep. Zo zal bijvoorbeeld een webshop voor baby-artikelen alleen door personen met kinderen worden getest. Daarnaast krijgen de testers die voor jou site of shop geselecteerd zijn alleen een vergoeding als hun feedback van meerwaarde is, ze de opgegeven taken uitvoeren en ze jouw vragen hebben beantwoord. Serieuze testers dus, maar geen professionals. Hierdoor zijn de testers een realistische weerspiegeling van de bezoekers van jouw url.  

Nieuwsgierig geworden naar deze verhelderende tool en jouw SUS score? Vul dan het formulier in, want wij mogen één volledige test per aanmelding weggeven! Na de aanmelding zullen wij je informeren over hoe je jouw gratis test kan verkrijgen.

Voor meer informatie neem dan contact met onze kiwi Davey Visser, of maak direct een account aan op userfeel.com.

Aanmelding gratis test van Userfeel

  • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.

Deel dit bericht