Klant aan het woord

VAPRO: van een informatieve naar een inspirerende website

VAPRO is als opleider een begrip in de wereld van de procesindustrie. De industrie dus waar grondstoffen verwerkt worden tot bruikbare eindproducten. Maar: VAPRO doet nog veel meer. Ook in andere branches. En voor verschillende doelgroepen. Ehm… Verwarrend? Geen paniek! De mooie nieuwe VAPRO website maakt alles helemaal duidelijk.

Over VAPRO

De bedrijfsnaam VAPRO is afgeleid van ‘Vakopleiding Procesindustrie’. Dit jaar is het precies 60 jaar geleden dat VAPRO is opgericht door een aantal bedrijven uit de industrie die vonden dat in procesoperatorsopleidingen de theorie en de praktijk niet goed op elkaar aansloten. Inmiddels is de vakopleiding vaak een vereiste voor mensen die in de procesindustrie – bijvoorbeeld in de voedingsindustrie, metaal- of chemische industrie – werken of willen werken.

VAPRO doet meer

Toch doet VAPRO veel meer dan het opleiden van werknemers. VAPRO is bijvoorbeeld ook consultant en specialist op gebied van veiligheid en procesoptimalisatie voor de industrie. Op de aanbodpagina zijn alle pijlers van VAPRO te zien. Als consultancypartij verzorgt VAPRO onder andere trainingen over veiligheid,  HR en management & communicatie. Als detacheerder zorgt VAPRO zelfs voor de inzet van de juiste mensen op de juiste plaats.  

Sjaak Voogd

Weg met de wirwar

Sjaak Voogd Marketeer bij VAPRO: ‘Onze vorige site was heel erg gericht op opleiden. Daarnaast stond de informatie voor deelnemers, werkgevers en opleiders door elkaar. Het was echt een wirwar aan informatie, dus we wilden ons aanbod duidelijker gaan weergeven op een frissere website met meer structuur. En we willen onze andere expertises duidelijker onder de aandacht brengen.’

Groen licht voor WordPress

‘Onze oude website was gebouwd door een webbouwer die een eigen CMS had ontwikkeld. Dat wilden we niet meer. We willen een website die gebouwd is op een Open Source platform. Al met al hadden we een duidelijk eisenpakket. Na een selectie van partijen, is onder andere Redkiwi komen pitchen. Wat ons meteen aansprak, is dat Redkiwi de eerste ideeën over structuur en design direct beeldend had gemaakt. De verhelderende screenshots, de voorgestelde aanpak en het kostenplaatje gaven ons het vertrouwen dat we willen hebben in een online partner. De keus voor WordPress was ook vlot gemaakt. WordPress is snel, werkt goed, er zijn veel plugins en we kunnen de site makkelijk zelf beheren.’

Elke doelgroep een eigen route

‘Eind oktober 2015 zijn we van start gegaan en sinds mei is de site live. We zaten vrijwel meteen op één lijn qua design en de structuur van de nieuwe website. We wilden af van de onoverzichtelijke brei aan informatie. Voor de verdere indeling van de content hebben we dus een splitsing gemaakt tussen bedrijven, operators en opleiders. Elke doelgroep vindt op de website makkelijk zijn eigen weg, naar de gezochte informatie. De uitgebreide content hebben we vervangen door korte en heldere teksten. Ons uitgangspunt op de site is verschoven van informeren naar inspireren.’

Meters maken

‘Tijdens het project hebben we een aantal sessies bij Redkiwi op kantoor gehad om met elkaar aan de site te werken. Tijdens een van deze sessie hebben we samengewerkt met het hele team. We konden real time keuzes maken op basis waarvan de developers meteen weer verder gingen. We hadden met elkaar ook een issuelijst opgesteld die tijdens de sessie direct werden opgepakt en opgelost. Door deze manier van intensief samenwerken hebben we echt meters kunnen maken. Mooi werk!’

Bezoekers blijven langer

‘De site is nu drie maanden live en we krijgen goede reacties. Uit de statistieken blijkt dat mensen langer op onze site blijven. Bezoekers lezen dus echt wat we te vertellen hebben. We inspireren ze! Ook zien we dat bezoekers minder pagina’s hoeven te bezoeken om hun doel te bereiken. Mensen vinden dus makkelijker de informatie die ze zoeken. Daar was het ons allemaal om te doen.’

Social media

Delen? Ja graag!

In contact komen?

Erik is je man!

Heb je het gevoel dat Redkiwi jou kan helpen? Bel of mail Erik!

Erik Mikx Online Advies

Stuur Erik een bericht

Of bel met ons kantoor
010 - 281 96 33