Customer supportmedewerker Thijs

Kiwi: Thijs Hebels
Functie: Customer supportmedewerker
Bij Redkiwi sinds: 2016
Achtergrond: Commerciële Economie

Wat houdt je functie in?

Mijn functie is super divers, altijd met het doel onze klanten helpen, begeleiden en adviseren. Via telefoon, e­mail of de chat komen verschillende vraagstukken binnen. Deze zijn echt heel erg uitlopend. Soms hele kleine vragen “kun je de kleur van de call to action net een tintje lichter maken”, soms complexe veranderingen. Ik help vooral de klanten om hun website zo mooi en duidelijk mogelijk te maken en begeleid hen naar het beste resultaat. Sommige vragen los ik zelf op, maar meestal gaan mijn collega’s, de developers, aan de slag voor de klant. Ik ben eigenlijk de schakel tussen de klant en de developer. Van vraag naar oplossing. Dat is wat ik doe.

Hoe ziet je gemiddelde werkdag eruit?

Echt geen dag is hetzelfde, dus heel gevarieerd. Soms komen er ineens veel spoedjes tegelijkertijd binnen en een dag later is het ineens weer rustig. Het lijkt soms wel of klanten het met elkaar afspreken, haha. Het overgrote deel van de dag ben ik druk bezig met de verschillende ingeschoten puntjes van onze klanten. Met het support team hebben we vaak overleg om elkaar te helpen de juiste planning te maken. We maken afspraken over de beste workflow en kijken hoe we kunnen vernieuwen. Bijvoorbeeld door optimalisatie rapporten te maken waarin wij analyses maken over het gebruik van de website. Hiermee kunnen de klanten nog veel beter hun doelen bereiken.

Psssssst...

Denk je dat Thijs een leuke baan heeft en wil je ook werken bij Redkiwi?

Bekijk onze vacatures

Jij begeleidt ook stagiaires toch?

Ja dat klopt. We hebben altijd twee stagiaires op de supportafdeling meedraaien. Ik vind het onwijs gaaf om ze te zien groeien gedurende het halfjaar dat ze bij ons werken. In de beste gevallen word je er allebei beter van. Ik vind het vooral mooi om te zien hoe ze binnenkomen en hoe ze na 6 maanden vertrekken. Ze worden steeds zelfstandiger en kunnen verschillende taken oppakken. Het is te gek dat Redkiwi stagiaires veel kan leren.

Wat voor een Kiwi ben jij?

Een hele rustige. En dat is maar goed ook! Rustig blijven en het overzicht bewaren is echt heel erg belangrijk als supportmedewerker. We moeten altijd duidelijk zijn en soms klanten geruststellen. Soms is er heus wel eens een beetje stress maar het is juist de kunst om het hoofd koel te houden. Dat lukt heel goed en wanneer een klant tevreden en geholpen is ben ik ook blij. Het is best dankbaar werk!

Wat vind je zo tof aan je functie bij Redkiwi?

Het mooiste aan mijn functie is mijn rol als schakel tussen de vraag van de klant en de technische oplossing. Als ik iets zelf op kan lossen vind ik dat helemaal prachtig. Ik leer erg veel en elke dag brengt me veel nieuws. Ik ga met plezier naar mijn werk en dit komt zeker niet in de laatste plaats door mijn collega’s. Best wel veel dus. Ik heb echt een hele leuke baan!!

Maak kennis met de Kiwi's!

Want je wilt natuurlijk wel 100% zeker weten dat je solliciteert bij het leukste internetbureau van Nederland! Waar kom je terecht? Wie worden je collega's? Hoe is de sfeer op de werkvloer?

Erik is je man!

Heb je het gevoel dat Redkiwi jou kan helpen?

Erik Mikx (Digital consultant)

mikx@redkiwi.nl
010 - 281 96 33

Stuur Erik een bericht